Ga naar inhoud

bios niet toegankelijk


bobo1971

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over een pc omdat ik denk dat hij voor het containerpark is :-).

Mijn zoon heeft mijn oude pc gekregen doordat ik een nieuwe kocht en hij heeft hem willen formateren herstelpartitie, systeempartitie en windows partitie en al de partities verwijderd maar nu heeft ie een probleem.

De pc start nog op beginscherm maar geraakt niet meer in bios, zie foto.

Gelijk wat hij doet werken zijn f knoppen niet op toetsenbord. Ik heb hem al gereset via de jumper, ook met batterij uit te halen en er kwam op bios default loading.

Dan werkt volgens mij de bios toch nog?

Na veel opzoek werk las ik van oud toetsenbord gebruiken met ps/2 aansluiting maar het probleem is dat er alleen usb aansluiting opzit.

Het gaat om een hp pc van ik denk 3 a 4 jaar oud, nu vraag ik mij af of dat nog te redden valt, soms als ik op f10 opstart komt er rechts onderaan wel soms setup,

als ik opstart esc ingedrukt staat er startup menu, dus eigenlijk doet ie wel iets maar ik kom maar niet in de bios...

 

hopend op wat tips en al bedankt op voorhand.

post-34726-0-56044500-1449856750_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

F10 is inderdaad de toets waarmee je naar het BIOS zou moeten gaan.

Als dit echter niet lukt, vrees ik dat er iets fout zit in het BIOS.

Misschien dat een hersteldienst er nog iets kan aan doen maar dat is lang niet zeker.

 

Je kan altijd de harde schijf recupereren en in een andere desktop inbouwen als extra opslag.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een andere mogelijkheid: open de kast, en haal op het moederbord de knoopcelbatterij een minuut of vijf los.

dat zou de bios voldoende moeten resetten.

of als je de cmos-jumper weet te vinden: verplaats die een minuutje over het vrije en middelste pinnetje, waarna je 'm weer terugzet en de pc herstart.

let wel: als je de bios reset moet je opnieuw datum en tijd ingeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.