Ga naar inhoud

opstarten HP 15 notebook


Theo45

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik mijn HP opstart met Windows 10,dan krijg ik eerst het normale opstart scherm met het HP logo,daarna wordt het scherm zwart.

Ik moet dan de klep van de laptop sluiten en weer openen,een paar keer op de middelste muisknop drukken,dan op de linker muisknop en dan kom ik in het scherm waar ik mijn wachtwoord kan invoeren.

 

Ik heb  Windows tien een keer vervangen door Linux Mint en dan is er geen probleem,het opstarten gaat dan normaal.

 

Omdat ik toch niet met Linux Mint wil werken ben ik nu weer terug op Windows 10 met als gevolg dat het probleem ook weer terug is.

 

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

 

Bekie45 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je dit probleem altijd al met Windows 10 gehad? Het logo van HP komt vanuit het opstarten van de Bios. Daarna start Windows 10 pas. Het is wel zo dat het opstarten soms lang kan duren omdat er eerst diverse updates uitgevoerd kunnen worden.

Wanneer Windows 10 is doorgestart zou ik eens kijken of al je drivers wel helemaal up-to-date zijn.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je ook geen idee hebt wat deze twee apparaten zijn. We zouden ze kunnen uitschakelen om te zien wat het effect is maar ik denk dat de volgende stap slimmer is:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

Ik zal na plaatsen van je log je probleem in het team kenbaar maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele tips als er een probleem is met Windows 10 in combinatie met een zwart scherm vindt je in onderstaande links.

Ook kan het zijn dat jouw notebook eigenlijk niet geschikt is voor Windows10.

Zelf heb ik ook een computer waarvan Microsoft beweert dat Windows 10 er kan draaien maar in praktijk lukt het echter niet.

 

Koppel ook de externe hardware eens af en herstart de laptop, kijk dan in apparaatbeheer of daar nog een melding is.

 

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/troubleshoot-black-screen-problems

 

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/zwart-scherm-na-windows-10-upgrade/854e5ec9-ef08-4701-a60f-8dbb64518317?auth=1

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips maar die heb ik allemaal al geprobeerd, het probleem is niet dat ik een zwart scherm krijg en dan niet verder meer kan, maar zoals gemeld: het scherm wordt zwart nadat het HP logo na ongeveer 5 seconden verdwijnt.

Als ik daarna niets doe blijft het scherm zwart, pas nadat ik de deksel van de laptop gesloten en weer geopend heb en een paar maal met de linker of midden muisknop heb geklikt gaat het scherm naar het Windows 10 inlogscherm en kan ik normaal verder.

Dit probleem doet zich alleen voor bij mijn HP 15 notebook en niet bij mijn oude Acer Aspire die ook onder Windows 10 draait.

 

Voor Windows 10 op mijn HP laptop gebruikte ik Linux Ubuntu en ook Linux Mint en die starten normaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan proberen te achterhalen wat die onbekende apparatenzijn.

 

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Klik met rechts op de waarde en kies dan voor kopieren.

Dan kan je de waarde in je bericht plakken en voorkom je tikfouten.

 

Doe dit voor beide apparaten met problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.