Ga naar inhoud

geen internet meer

Aanbevolen berichten

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 

wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage de logjes van Windows Repair All in one.

PC herstart, nog steeds notepad.com geblokkeerd als ik zo'n logje wil openen. Ook bij opstarten van de pc wordt IntelMeFWService geblokkeerd door Panda. De rest heb ik nog niet getest (of ie nog geblokkeerd wordt nog niet getest).

_Windows_Repair_Log.txt

HKLM_Set_Owner_Error_Log.txt

HKLM_Set_Permissions_Error_Log.txt

HKU_Set_Owner_Error_Log.txt

HKU_Set_Permissions_Error_Log.txt

HKU_Set_Owner_Error_Log.txt

HKU_Set_Permissions_Error_Log.txt

Register_System_Files.txt

Repair_Component_Store.txt

Repair_Icons.txt

Repair_MSI_Windows_Installer.txt

Repair_Network.txt

Repair_Print_Spooler.txt

Repair_Volume_Shadow_Copy_Service.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn er een boel shortcuts naar systeemfuncties corrupt.

We gaan proberen om ze te herstellen maar als het niet lukt, zal je een herstelinstallatie moeten doen of de pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

• Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
shortcutfix;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

sfc logje in bijlage

Ik heb Panda antivirus uitgeschakeld, en nog steeds blokkeert Panda bv het starten van Internet Explorer,

ik heb afzonderlijk firewall van panda uitgeschakeld, en ook helemaal, dus Panda zegt dan "gedeactiveerd", en nog steeds blokkagemelding bij starten internet explorer van Panda. Het probleem is dat ze voor Panda betaalt heeft, en ze nog 1 jaar "overheeft". Ik heb op forum van Panda uitleg gevraagd hoe het komt dat veel dingen geblokkeerd worden, en hun antwoord was "installeer eens de versie 2016 en zeg het resultaat". 

Ik moet waarschijnlijk zodadelijk terugzetten naar kooptoestand? Want ook het (nieuwe) sfc logje geeft foutmeldingen?

Het is een  Toshiba Satellite S50-B-126, en heb opgezocht dat je ook via F12 <<hdd recorvery>> kan doen gevolgd door Troubleshoot/"Refresh" of "Reset" , waarschijnlijk moet ik Reset nemen zonder bewaren van de bestanden , hopelijk is dat de kooptoestand en niet de herstel van windows zelf?

sfcdetails2.txt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste helpers Jion en kweezie wabbit,

Het mysterie is opgelost. Ik ga toch een herinstallatie doen omdat de log van sfc niet zo gezond is ;). Is dat aan te raden?

Even het verhaal:

Ik denk dat Panda een virusscanner is die iets te goed is?? Ik denk dat ze gewoon op "Nee" geklikt had toen Panda vroeg of Chrome een veilige toepassing was. Normaal zou je toch verwachten dat Chrome standaard als veilig wordt beschouwd door Panda? Blijkt dus niet het geval te zijn, en Panda vindt het nodig om het nog eens extra te vragen aan de gebruiker? Waarschijnlijk heeft ze dus geen toestemming gegeven, want bij "Toepassingsbeheer" in Panda staat "Weigeren" bij Chrome. En ook staat er "weigeren" bij het proces van Windows Update, "Weigeren" bij Flash, ...

Vandaar al die blokkages. Als ze dat de volgende keer weer heeft, verwijs ik naar Toepassingsbeheer in Panda en kan ze het daar allemaal veranderen naar "Toestaan".

Nu heb ik een printscreen gemaakt, en jullie zouden eens moeten zeggen welke altijd "Toestaan" mogen hebben (Als ze dan weer internetproblemen heeft, kan ik zeggen dat ze dit kan wijzigen in Toestaan in Toepassingsbeheer"). Het is logisch dat Panda virussen de status "Weigeren" geeft, maar toch geen Chrome? In de printscreens staat "toepassingsbeheer" op Off, maar ik zet dit nadien wel terug naar "On". Nu weet ik tenminste de oorzaak van de blokkeringen. IE en delegate_execute heb ik al op "Toestaan" gezet, anders werd ik zot :D .

Zouden jullie de printscreens kunnen bekijken en zeggen welke er ALTIJD op "Toestaan" mogen, zodat tegen haar kan zeggen dat ze bepaalde dingen wel op "Toestaan" mag zetten. Is dit veilig? Of kan een virus zich ook vermommen als bv Chrome? . Die malwaretooltjes dat weet ik al, maar de rest mogen die op "Toestaan"?.

Hoe komt dat de systeembestanden (sfc) beschadigd zijn, wat kan ik tegen haar zeggen? De oorzaak? Misschien malwarebytes die iets te heftig de virussen probeert te verwijderen?

post-171-0-42902400-1450277309_thumb.jpg

post-171-0-88748600-1450277317_thumb.jpg

post-171-0-32652600-1450277324_thumb.jpg

post-171-0-46673300-1450277331_thumb.jpg

post-171-0-87082500-1450277337_thumb.jpg

post-171-0-80095100-1450277343_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.