Ga naar inhoud

geen internet meer

Aanbevolen berichten

Een herinstallatie (fabrieksherstel) is inderdaad de beste keuze hier. Ik had dit van in het begin al gevreesd, maar we konden eerst maar proberen he. ;)

Hoe is dit veroorzaakt? Wel, er stond wat rotzooi (PUP's) op zoals Optimizer Pro. Hoogstwaarschijnlijk zitten die daar voor iets tussen. Het slecht verwijderen van Malwarebytes kan er zeker ook voor iets tussen zitten.

Bij Panda is er inderdaad iets fout ingesteld. Of dit komt door verkeerde manipulatie van je vriendin? Dat kan. Maar het kan evengoed aan de infecties liggen.

Als malware bv. je Chrome besmet, is het maar goed dat Panda dat besmette proces blokkeert.

Zet na het fabrieksherstel er terug die Panda op en laat hem dan maar alles accepteren wat er gevraagd wordt.

Een snelle blik op je printscreens: Er staat wat malware tussen zoals de updater van WindowsMangerProtect en de uninstallers van mbot_be_71 en mybestoffersbe...

Maar na de herinstallatie, ga je deze niet meer zien.

Als je ooit niet zeker bent of zo'n bestandje wel veilig is, DEZE site kan ik je aanraden om het na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De recovery is geslaagd.

ik heb die panda opnieuw geinstalleerd, maar bij herstart zegt hij al direct URL:Mal: notifications.ennova-research.com/NotificationService.svc/periodic/BE/1 en diezelfde url blokkeert Panda elke keer dat de computer opstart.

Dus als ik de laptop 10x opstart, verschijnt er 10x bij "Panda", onder Blokkeringen, URL:Mal: notifications.ennova-reseach.com....

Ik heb gemerkt tijdens zoektocht op internet dat ennova-reseach.com afkomstig is van Toshiba en het is een Toshiba laptop, dus dat kan kloppen. Hoe kan ik dit uitschakelen? Want win 8.1 heeft niet echt een notification center zoals win10?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die url niet meer geladen wordt tijdens opstarten win8.1

Is terugzetten backup (van net na recovery) noodzakelijk? Ik hoop van niet.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog niet. Best mee beginnen dus.

Die URL:Mal: notifications.ennova-research.com/NotificationService.svc/periodic/BE/1

wijst blijkbaar naar de My Toshiba app, maar ik heb deze app verwijderd en nog steeds melding in Panda URL:Mal:www.notifications.ennova-research.com/NotificationService.svc/periodic/BE/1

Misschien moet ik dit probleem oplossen door vorige image terug te zetten, afwachten wat de malwarekenners zeggen, en dan Panda opnieuw installeren en dan al de windows-updates? Of gewoon nu al al de windows updates laten beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik dit probleem oplossen door vorige image terug te zetten, afwachten wat de malwarekenners zeggen, en dan Panda opnieuw installeren en dan al de windows-updates? Of gewoon nu al al de windows updates laten beginnen?

Ik zou Panda weer verwijderen. Eventueel met Revo Uinstaller zodat alle restjes ook verwijderd zijn.

Dan eerst alle windows updates installeren.

Vervolgens het register opruimen met CCleaner en daarna Panda weer installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.