Ga naar inhoud

WAN verbinding valt na 2 min weg bij iPhone 5

manu123

Aanbevolen berichten

Beste

Vorige week heb ik mijn volledig netwerk opnieuw geconfigureerd om verschillende problemen in het netwerk te verhelpen. Wij hadden hier 3 verschillende routers op 1 netwerk staan om het draadloos netwerk te verbreden maar dit had totaal geen zin en gaf alleen maar problemen met het delen van bestanden en printers.

Om het allemaal wat simpeler te maken heb ik 1 router (de ingebouwde router bij de modem van Telenet) laten staan en van de overige 2 routers access points gemaakt. Hier heb ik gewoon de UTP kabels die van de hoofd router komt in een LAN poort gestoken en de DHCP server uitgeschakeld in de 2 overige routers.

Dit ging allemaal vlekkeloos en het netwerk werkt nu zeer goed zowel op WAN als op LAN vlak.

Echter is er wel 1 probleem... Als ik met mijn iphone 5 op access point 1 wil gaan dan valt mijn internet na een 2 tal minuutjes gewoon weg. Verbinding maken met de access point is geen probleem maar na ongeveer 2 minuten blijven de pagina's laden, zonder resultaat. Ook belangrijk is dat de verbinding met deze access point niet wegvalt maar de internet pagina's willen gewoon niet meer laden.

Als ik met mijn iPhone verbinding maak met de router of de 2de access point dan is er geen probleem. Ook andere computers en laptops hebben dit probleem niet op de access point 1.

Weet iemand hoe dit komt en eventueel verholpen kan worden?

Met vriendelijke groeten

Manu

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.