Ga naar inhoud

Vista opnieuw geinstalleerd; updates lukken niet meer

lepaul

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort Vista Basic Home weer op mijn oude laptop geherinstalleerd via de reset naar fabrieksinstellingen

Alle update binnengehaald die hij aanbood (na een 1e keer mislukken, updates per 5 gedaan)

Gelukt tot ik aan SP2 kom en dan zegt hij dat ik een nieuw update prog moet installeren

En dan loopt het vast ... blijft zoeken naar updates maar verder gebeurt er niks

Zit nog met de oude Defender enz ... updaten lukt niet verder, nochtans was dat nooit een probleem

Andere vraag: kan ik van deze Windows Vista Basic Home gratis updaten naar Windows 7 ?

Zo ja hoe ?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi lepaul,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Als ik het goed begrijp is de installatie van SP1 succesvol verlopen maar moet je nu nog SP2 installeren ?

Service Pack 2 voor Windows Vista 32-bit kan je via deze link rechtstreeks downloaden.

Andere vraag: kan ik van deze Windows Vista Basic Home gratis updaten naar Windows 7 ?

Nee, dat kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

bedankt voor je antwoord

nee, SP1 zit al standaard op de laptop

Eerst had ik wat gezocht op internet en SP2 rechtstreeks geinstalleerd

Dat werkte

Dan zei hij dat ik het Update programma moest ... ja ... updaten :-)

Dat deed hij ook, maar vanaf dan liep het mis. Hij blijft zoeken naar updates.

Dan heb ik weer hersteld naar fabrieksinstelling, dus vista incl SP1

En ipv direct SP2 te installeren, heb ik gewoon gewacht tot hij zelf zei dat er uptdates waren en die dan allemaal geinstalleerd (eerst allemaal tegelijk, een stuk of 50, maar dat ging mis, daarna weeeer opnieuw en updates per dag dat ze aangeboden werden in het verleden)

Zo heb ik dan alle updates kunnen doen tot hij ook zelf SP2 aanbood

Dat geinstalleerd en verder dan weer idem: windows updater moeten updaten en dan loopt het weer mis :-/

Ik heb hem zelf doen zoeken naar updates, ik heb hem op automatische updates gezet ... niets helpt Er komen geen updates meer binnen

En de windows site ... man man man ... hoeveel keer dat je daar ongevraagd op de Windows 10 update uitkomt ... ongelooflijk irritant :-/

Nochtans voordien nooit problemen gehad met de updates ... hij was mooi up to date ... tot ik hem eens wou opschonen :-/

Ik heb nochtans in het verleden al mij XP pc ge-herinstalleerd met de pakketten die ik op internet vond, en die werkt zonder problemen

Een idee was dan upgraden naar Win 7 (gezien de ouderdom van de laptop (2008) denk ik niet dat 8.1 of 10 vlot zou draaien)

En geld geven aan een upgrade ? Dan liever een nieuwe laptop :-)

aangepast door lepaul
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat ik kan doen dat die updates wel doorgaan ... :-)

Heb je ergens een download van MS Essentials ? Dat bieden ze ook niet meer aan op microsoft

Misschien kan dat iets helpen

Hij blijft zoeken naar updates nadat ik het recentste Windows Update prog heb geinstalleerd (dus die installatie lukt wel nog, maar daarna komt er niks meer binnen)

Er staat nog de oude Windows Defender op etc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Security Essentials is nu niet meteen een voorbeeld van hoe een goede anti-virus hoort te zijn, er zijn veel betere gratis alternatieven zoals Avast, Avira en AVG.

Neem zeker ook deze belangrijke info eens door.

Zoeken naar updates kan lang (lees: zeer lang) duren ... > 12 u is niet uitzonderlijk tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Security Essentials is nu niet meteen een voorbeeld van hoe een goede anti-virus hoort te zijn, er zijn veel betere gratis alternatieven zoals Avast, Avira en AVG.

Neem zeker ook deze belangrijke info eens door.

Zoeken naar updates kan lang (lees: zeer lang) duren ... > 12 u is niet uitzonderlijk tegenwoordig.

Wel die Essentials wou ik gewoon weer omdat het wel handig was

Als ik mij niet vergis zat daar ook Live Mail in ?

En wat virussen betreft. Ik heb mijn XP computer jaren gebruikt zonder scanner en nooit last gehad van iets ... :-)

De laptop is van mijn vrouw en wou dat er gewoon op omdat het bij windows hoort en ik me er verder niks meer van moest aantrekken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bedoel je dus de Windows Live Essentials, dat had ik zo niet begrepen ... :mellow:

Voor Windows Vista is dat versie 2011, dus Windows Live Essentials 2011 ... deze zijn helaas niet meer downloadbaar.

Vista heeft dan weer wel standaard Windows Mail aan boord als e-mailprogramma.

En wat virussen betreft. Ik heb mijn XP computer jaren gebruikt zonder scanner en nooit last gehad van iets ... :-)

Geen aanrader, deze manier van werken ... vroeg of laat zit je op de blaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil het een beetje lukken lepaul ?

Tja, lukken ... nog steeds geen nieuwe updates hoor :-)

heb wel voor de veiligheid van de vrouw de AVG geinstalleerd ;-)

Volgens mij is er ergens iets mis bij het installeren van de recente Windows Updater, alleen weet ik niet wat.

Die installatie doet hij, maar daarna blijft hij zoeken naar updates en komt er niks binnen

Hij staat op automatisch

is er nergens een site waar je Windows Essentials nog kan downloaden ? (zoals ook de SP1 en 2 van Vista toch nog downloadbaar zijn)

Ik snap niet dat ik dat niet meer kan installeren ... de support voor Vista is toch nog niet stop gezet zoals bij XP ?

Nu goed ... indien ik niks vind, denk ik wel Windows 7 erop te proberen installeren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.