Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een paar weken mijn Windows 7 vervangen voor Windows 10. Dat had ik beter niet kunnen doen volgens mij!

Omdat het ASUS moederbord wat ik heb niet alles mee krijgt van Windows 10, en er dus een aantal zaken niet meer werkten, heb ik Windows  7 weer terug geplaatst. Ook als contact gehad met ASUS maar die vertellen mij dat ze geen nieuwe software update meer gaan maken voor dit moederbord.

Sinds die tijd niets dan ellende.

Kan geen wachtwoorden meer opslaan, sommige onderdelen ide het voorheen in Windows 7 wel deden werken niet meer.

Als ik Outlook gebruik moet ik telkens opnieuw mijn ww invoeren. Heb alles al een keer eraf gehaald en opnieuw onder Outlook geïnstalleerd.

Ik vraag me af of het systeem niet is gehakt.

 Is er iemand die mij kan helpen hiermee?

 

Alvast bedankt.

 

 

 

Geplaatst:

Een hack is altijd mogelijk maar in dit geval denk ik dat er iets anders speelt.

Waarschijnlijk is er een en ander door elkaar gehaald met de upgrade naar win 10 en daarna terug naar win 7.

Missschien moet je wel enkele drivers opnieuw installeren om alles weer deftig te laten werken.

 

Probeer eerst eens of onderstaande iets verbeterd aan de situatie.

 

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista en later: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 
 
wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Geplaatst:

Kan je nog aan je persoonlijke bestanden?

 

Probeer eens of je onderstaande kan uitvoeren.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.