Ga naar inhoud

SSD in oude pc: Packard Bell cuba ms-7301 (Ten einde raad...)

Firedon

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,

Ik ben gisteren een volledig dag bezig geweest om op een 'goedkope' manier een oude pc een stuk te versnellen zonder een nieuwe pc aan te kopen.

En met oude pc bedoel ik oud, als je de specs van het moederbord ziet versta je het wel denk ik..

Ik heb een Samsung Evo 850 SSD gekocht van 250 gb en deze proberen te installeren.

Alleen herkent BIOS mijn SSD niet. Via mijn andere pc heb ik op deze SSD al windows 7 geïnstalleerd en hij draaide.

Ik vol overtuiging mijn SSD in de oude pc gestoken via een Sata kabel (3,0 GB/s) maar dit ging dus niet. Telkens "reboot and select proper boot device"

Ik heb van alles al geprobeerd maar tevergeefs..

Er is wel al 1 of 2 x geweest dat mijn pc de SSD herkende in BIOS, maar dit was al snel terug over. Waarom en hoe dit komt / kwam weet ik niet. Het ging op onverklaarbare manier terug offline. Het is precies of de BIOS mijn SSD niet kan lezen terwijl dit op mijn huidige pc totaal geen probleem is.
Ik heb ook via Samsung Magician de SSD getest en hij heeft de juist firmware.

In de BIOS kan ik trouwens enkel IDE of RAID selecteren.

In bijlage vindt u alvast de specs via CPU-Z..

Hopelijk kan er iemand mij wat tips geven die ik misschien over het hoofd heb gezien.

post-10086-0-81935900-1450355151_thumb.j

post-10086-0-63722400-1450355163_thumb.j

post-10086-0-06345600-1450355171_thumb.j

post-10086-0-61970400-1450355187_thumb.j

post-10086-0-28854300-1450355195_thumb.j

post-10086-0-12656400-1450355201_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat een windows op de ene pc geïnstalleerd op een andere pc niet wil opstarten is niet verwonderlijk: windows wordt geïnstalleerd naar de aanwezige hardware specificaties, en dat gaat bij afwijkende specs dus nooit werken op een andere pc.

je zou kunnen beginnen met de bios eerst eens te resetten (liefst via de cmos-jumper) en je kan ook nagaan of de bios uptodate is. dat doe je doorgaans bij de fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Haha nu ik er aan terugdenk zal het inderdaad niet gaan.... Soit, hop naar de volgende poging :)

Ik zal alvast de BIOS eens resetten via de jumper, ik veronderstel dat de gegevens van de huidige harde schijf hierdoor niet zal gewist worden? Daar mijn externe HDD onderweg is van de fabrikant.

Als je een (betrouwbare)  BIOSupdate voor mijn moederbord vindt, graag. Alleen is deze niet meer te vinden op de website van Packard Bell. Ofwel heb ik er naast gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Haha nu ik er aan terugdenk zal het inderdaad niet gaan.... Soit, hop naar de volgende poging :)

Ik zal alvast de BIOS eens resetten via de jumper, ik veronderstel dat de gegevens van de huidige harde schijf hierdoor niet zal gewist worden? Daar mijn externe HDD onderweg is van de fabrikant.

Als je een (betrouwbare)  BIOSupdate voor mijn moederbord vindt, graag. Alleen is deze niet meer te vinden op de website van Packard Bell. Ofwel heb ik er naast gekeken.

BIOS gereset maar heeft geen nut, herkent mijn SSD nog steeds niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel al gecontroleerd of er een BIOS update voorhanden is zoals Falstring als zei?

Mocht dit niet het geval zijn dan ben ik bang dat het helemaal niet zal lukken.

Heb je nog een manual van je systeem waarin het BIOS beschreven staat, Heb hier zelf nog een ASUS systeem met een VIA chipset welke ook voor een deel problemen zorgt.

Zelfs met de huidige gewone HD's werkt dit niet altijd zoals je het zou denken en gebruik nu een HD die ik men een jumper kan omzetten naar SATA 1 om deze door het BIOS herkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb dit al opgezocht via de website van Packard Bell maar niets gevonden.

Komende week ga ik kijken of er ergens een BIOS update voor handen is, momenteel weinig tijd hiervoor.

De computer is al een tiental jaar oud, vermoed 2006 dus de handleiding en andere heb ik niet meer. Ofwel ergens in een doos weggestopt vermoed ik...

Nu ja, ik blijf het proberen, ik hou jullie op de hoogte moest het lukken of wanneer ik nog extra vragen heb.

Indien het niet gaat, gaat het een Intel Nuc worden als vervanging.. de SSD heb ik nu toch al en kan ik hierin gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.