Ga naar inhoud

windows 10 + defender en toch bedolven onder browser hijackers alssearch protect,smart web, reg clean,opera stable etc. Wie kan mij helpen?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sind een paar maanden een nieuwe computer met windows 10,  64 bit  en defender voor de veiligheid.

Steeds verschijnen er weer nieuwe programma's die ik keer op keer verwijder maar ze komen steeds terug, steeds weer niewe browser hijackers en andere hinderlijke zaken die mij het werken onmogelijk maken. Ik heb het gevoel dat defender alles doorlaat. Wat is er aan de hand? Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Alsvast hartelijk dank, Harriet

Geplaatst:

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk en word je sneller geholpen ... we kunnen dan ook enkel maar hopen dat je deze keer - in tegenstelling tot je twee vorige topics - de behandeling wél voltooit ! ... :mellow:

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ?

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Geplaatst:

Beste Asus,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Excuses voor de vorige keren, wat er precies is misgegaan weet ik niet meer, maar ik was toen vaak langere tijd op reis en niet bij mijn computer. Hopelijk nu een nieuwe ronde met nieuwe kansen.  Hierbij het logje.

mvg,

Harriet

log.txt

Geplaatst:

Dag Harriet,

 

Ik zie dat je Malwarebytes reeds hebt gedownload. Heb je hiermee al een scan gedaan?

Indien zo, mag je het log in je volgend bericht plaatsen, samen met het volgende:

 

 

Download 566a8e5c1600f-G_Data_CleanUp.pngG Data Clean Up naar bijvoorbeeld het bureaublad.
   

  • Klik met de rechtermuisknop op GDCleanUp.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
       
  • Sluit bij voorkeur alles browsers en andere openstaande programma's.
       
  • Klik vervolgens op "Accept", in het vervolgscherm klik je op Scan computer.
       
  • Deze scan kan geruime tijd in beslag nemen, wanneer er geen ongewenste software is gevonden verschijnt de melding "Nothing unwanted could be found on your system".
       
  • Indien er wel ongewenste software is gevonden klik je op de knop Clean now

    566a8f8c17e13-G_Data_CleanUp.png
   

 

  • Er zal nu als eerste een systeemherstelpunt worden aangemaakt.
       
  • Wanneer het verwijderingsproces gereed is verschijnt de melding "Your computer has been cleaned succesfully".
       
  • In de map "C:\ProgramData\G DATA\GDCleanUp" is er een logbestand opgeslagen met de naam "gdcleanup-20151211-094727" (waarbij de laatste cijfers de datum en tijdstip van uitvoeren aangeven).
       
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Opm.: De map ProgramData is een verborgen map. Hoe je deze zichtbaar maakt, kan je HIER lezen.

 

Geplaatst:

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Meer informatie vind je in de handleiding.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.


Fammum;s
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\RicifhJuwgyyl;fs
C:\ProgramData\xec;fs
autoclean;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
startupall;
filesrcm;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.


Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.