Ga naar inhoud

Kernel32.dll problemen - virus?


Aanbevolen berichten

Ben bang dat dit in dit onderdeel thuishoort...

 

Ik probeer de DNG converter van Adobe te downloaden om mijn RAW files te processen. 

 

Helaas krijg ik bij het downloaden een foutmelding. Het downloaden zelf lukt prima, als ik de .exe opent loopt ook alles normaal. Als het klaar is verschijnt er opnieuw een .exe bestand (Adobe DNG Converter.exe) in mijn Adobe map. Als ik deze vervolgens probeer te openen krijg ik de melding "Kan toegangspunt van procedure K32ProcessMemoryInfo niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll"

 

Oude varianten van hetzelfde programma: zelfde probleem. Ik durf niet zelf in mijn DLL bestanden te rommelen. Heeft iemand enig idee? 

 

Windows Vista, servicepack 2. 32 bits.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Egwene,

 

Verwijders eerst eens het hele programma met alle vorige versies ervan, en installeer daarna de nieuwste versie nog eens, het hoeft niet perse een virus te zijn.

En misschien geeft deze pagina wat duidelijkheid, hier staat wat je er allemaal aan kunt doen en hoe het dus veroorzaakt kan worden. En heb je al een virusscan gedaan? En zoja heeft je virusscanner wat gevonden?

 

Mvg,

 

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, bedankt voor je reactie.

 

Ik had geen vorige versies van het programma erop staan, dus er valt weinig te verwijderen helaas. Ik heb alles wat erop stond (.exe bestandje, meer was er eigenlijk niet) steeds verwijderd + reboot voor ik het nog een keer probeerde.

 

De pagina die je linkt had ik al gevonden, maar gaf mij niet veel duidelijkheid. De eerste twee stappen leken mij het meest relevant voor dit probleem en had ik al uitgevoerd.

 

Geen virusscanner gedraaid, omdat ik die niet heb (oeps, foei). Maar eens op zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5};c
C:\Users\Stefan Kruithof\AppData\Roaming\BrowserExtensions;fs
P17RunE;s
Browser Extensions;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@pandonetworks.com/PandoWebPlugin];r
C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{82AF8DCA-6DE9-405D-BD5E-43525BDAD38A};fs
C:\Users\Stefan Kruithof\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\x6mfw68k.default\extensions\{515d1883-7376-4db3-b710-8d76a27231b1};fs
C:\Users\Stefan Kruithof\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\x6mfw68k.default\extensions\{6f67e2de-f1ce-4051-82be-fcecb764cffe};fs
C:\Users\Stefan Kruithof\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\x6mfw68k.default\extensions\{cb8c9aee-41b5-4360-bb54-aa6cacdf0869};fs
C:\Users\Stefan Kruithof\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\x6mfw68k.default\searchplugins\yahoo_ff.xml;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"P17RunE"=-,r
""=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Browser Extensions"=-;r
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.