Ga naar inhoud

[OPGELOST] Eigen webserver

Gast

Aanbevolen berichten

Hallow,

ik heb eigenlijk een paar kleine vraagjes:

1) Mag je in België zomaar een eigen webserver hosten?

2) Hoe zit dat met de datalimiet van men internet?

ik dacht zo ooit eens gehoord te hebben dat dat niet mag in BE, maar kan er niet direct iets van terug vinden.

Maar het ziet er me redelijk heavy uit voor men datalimiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Providers hebben het liever niet, maar hebben wettelijk geen poot om op te staan. Ze kunnen echter wel lastig doen; poort 80 (standaard webpoort) hebben ze namelijk dicht gezet. Als je een site host moet het dus op een ander ipadres

Komt bij dat ze met dynamische ip's werken, zodat je een service gelijk dyndns moet draaien om een statische url te kunnen krijgen. Deze service is gratis (kan je gewoon op googlen)

2) Al je upstream gaat van je datalimiet af, die gaat dus wat inzakken. Trek dit je eigenlijk minder aan, bij het standaard telenet ABO heb je een 64kilobyte/sec upload (belachelijk traag dus). Deze kan je vrij goed halen, dus je kan je maximum 225 megabyte per uur upgeload krijgen, of (met het nachtsurfen meegerekend) 4 gig per dag. Dit ga je echter nooit halen, want je server zal niet 24/24 max belast zitten.

Wat hiervoor een mooie oplossing is; host AL je plaatjes op een photobucket account, en link daar naartoe & draai enkel de datapagina's op jouw server. Dit gaat echt véél minder data slurpen.

Je moet namelijk ook rekening houde dat bij telenet als je upload volgetrokken zit, je downloadsnelheid mee naar beneden getrokken wordt (wat dus irritant is als je ondertussen zelf wil werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

k, dus het mag, maar het kan lastig zijn, maar het is perfect mogelijk.

mja, datalimiet valt eigenlijk wel mee.

Ik heb nu een host, 30 gig dataverkeer, en ik gebruik er maar 3 van ofzo ongeveer.

(en bij men provider is het eigenlijk geen grote schade als je over je datalimiet gaat :P Meestal merk je geen verschil daardoor)

maar goed, bedankt 'masters'

dan kan ik me nog eens ammuseren in het weekend :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.