Ga naar inhoud

internet gedraagt zich vreemd

timov

Aanbevolen berichten

beste,

sinds kort gedraagt m'n internet zich zeer vreemd, WIFI geeft aan dat er internet verbinding is, router is geen probleem bij, maar toch;

GSM, laptop werken allemaal zoals het moet maar de desktop (windows 10PRO) doet vreemd.

bij het opstarten zoekt steam zoals gewoonlijk naar updates, dit lukt nog wel, wanneer ik mijn internetbrowser (chrome) open kan ik alleen een zoekterm ingeven, deze vind hij wel maar krijg ik niet open, blijft maar laden (geen foutmelding)

Facebook kan ik ook gewoon openen, filmpjes afspelen en al, maar als ik een andere site wil openen (bv 2dehands) wilt ie niet verbinden, tevens kan ik ook niet online gamen, soms kan ik weer wel 10min spelen en dan weer een disconnect...

speedtest gedaan op laptop, 33ms ping 110mbs d/l 9mbps u/l

ik raak er echt niet wijs uit, DNS via google op 8.8.8.8 geprobeerd, firewall uitgezet, drivers van mijn wireless ontvanger opnieuw geinstalleerd, verbonden via UTP, router reset, niets lijkt te helpen....

iemand enig idee ?

alvast bedankt en fijne feestdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

sinds kort gedraagt m'n internet zich zeer vreemd, WIFI geeft aan dat er internet verbinding is, router is geen probleem bij, maar toch;

GSM, laptop werken allemaal zoals het moet maar de desktop (windows 10PRO) doet vreemd.

bij het opstarten zoekt steam zoals gewoonlijk naar updates, dit lukt nog wel, wanneer ik mijn internetbrowser (chrome) open kan ik alleen een zoekterm ingeven, deze vind hij wel maar krijg ik niet open, blijft maar laden (geen foutmelding)

Facebook kan ik ook gewoon openen, filmpjes afspelen en al, maar als ik een andere site wil openen (bv 2dehands) wilt ie niet verbinden, tevens kan ik ook niet online gamen, soms kan ik weer wel 10min spelen en dan weer een disconnect...

speedtest gedaan op laptop, 33ms ping 110mbs d/l 9mbps u/l

ik raak er echt niet wijs uit, DNS via google op 8.8.8.8 geprobeerd, firewall uitgezet, drivers van mijn wireless ontvanger opnieuw geinstalleerd, verbonden via UTP, router reset, niets lijkt te helpen....

iemand enig idee ?

alvast bedankt en fijne feestdagen!

ondertussen heb ik ondervonden dat de sites wel laden, maar dit duurt ongv een 5  tot 10tal minuten, ben een virus en malwarescan aan het doen maar tot nu toe nog niets gevonden, nog is een nieuwe speedtest gedaan met laptop resultaat: http://www.speedtest.net/my-result/4941861083 niet slecht voor wireless  update: net is een test gelukt (no 20min wachten) met de desktop, 16ms ping maar dan de downloadsnelheid ismaar 12.93mbps :S

aangepast door timov
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Sorry voor de late reactie, heb trug downgrade gedaan naar de vorige versie van windows 10, virusscan gedaan trojan gevonde en probleem is verholpen, heb wel gevonden dat het verlies van verbinding aan het antivirusprogramme lag (baidu) dus verwijderd en nu geen probleem meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.