Ga naar inhoud

Kan iemand mijn cpu testen? Regio Ternat


KevinC

Aanbevolen berichten

Ik heb een maand geleden een saus maximus vii Hero geassembleerd maar vandaag start pc niet op. Geraak niet door POST. Heb andere geheugen geprobeerd maar dit heeft het niet opgelost. Er is een error 15 met cpu red led aan.

Ik heb de cpu als eens uitgehaald en teruggeplaatst.

Ik zoek dus iemand die een LGA1150 socket heeft op zijn mobo en mijn processor wil testen....

Dan weet ik wat ik moet doen: mobo RMA of cpu RMA.

Bedankt, kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dasle,

Nee het is het cpu led naast de atx power.

Het blijft altijd branden.

De q-code stopt bij 15. Voor de 15 komt er heel even 19.

Ik heb via USB de bios kunnen updaten naar de laatste. Kan dat wel niet nakijken natuurlijk.

Ik moet dus iergens mijn cpu kunnen testen. Als die werkt, dan weet ik dat ik mijn mobo RMA moet sturen...

Andere optie, een goedkope cpu halen en mobo testen...

Heb jij nog een idee wat ik kan nakijken?

Alvast bedankt,

Kevin

aangepast door KevinC
Link naar reactie
Delen op andere sites

I7 4790K

Zonder geheugen krijg ik zelfde code

Gaat heel snel op 15 staan. Ventilatoren nog niet full speed en staat al op 15

Geen beeld van mobo speaker te horen

Het systeem draait vanaf ongeveer 20 oktober.

aangepast door KevinC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het CPU ledje naast de ATX plug geeft idd aan dat er iets mis is met je CPU, maar dat kan diverse oorzaken hebben.

 

Heb je de 8 Pins connector om je CPU van stroom te voorzien goed op zijn plaats zitten?

Ik zou het moederbord eens uitbouwen en op de antistatische kunststof verpakking leggen waarin je moederbord verpakt zit, heb het ooit gezien dat één of ander onderdeel

het moederbord raakte als het ingebouwd zat waardoor er rare verschijnselen als het probleem wat jij aanhaalt veroorzaakte.

Sluit het dan eens aan met de essentiële hardware om te kijken of het dan wel wil lukken.

En dan bedoel ik processor met koeler, één geheugen latje de nodige voedingsstekkers enz.... en doe een  BIOS reset.

 

Een processor die stuk is heb ik zelf nog nooit meegemaakt maar wel al vaker een dood moederbord zelfs nieuw uit de doos.

 

Wat bedoel je precies met lga slot :hmmmm:

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Unmounted mainboard, zelde probleem....

Wat ik soms hoorde was een piep. Niet de lange piet van een POST, maar iets korter en het leek de onboard speaker te zijn qua toon. Ook duurde het langer in vergelijking met vroeger om te kunnen inloggen eens de pc uit slaapmiddel kwam. Maar dat kon aan Windows liggen ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.