Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Spotify Web Helper kan je nog uitschakelen.

Spotify Web Helper selecteren en dan achteraan klikken op uitschakelen.

 

CCleaner Monitoring kan je ook nog uitschakelen maar dat moet je doen via de opties van CCleaner.

Start CCleaner en klik aan de linkerkant op opties.

Klik dan op bewaking en vink alles uit.

Bevestig je keuze.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5892.0626\amd64;fs
C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5907.0716\amd64;fs
C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5930.0814\amd64;fs
C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5951.0827\amd64;fs
[HKEY_USERS\S-1-5-21-3587330891-1572245818-3806218168-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5892.0626\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5907.0716\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5930.0814\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5951.0827\amd64"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5892.0626\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5907.0716\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5930.0814\amd64"=-;r
"Uninstall C:\Users\Qtera69\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.5951.0827\amd64"=-;r
startupall;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het opstarten op zich lijkt een stuk vlotter te gaan. Enkel bij het openen van Chrome of Explorer schiet het gebruik van de fysische stations naar 100% en gebeurt er niets gedurende meerdere minuten.

Eens Chrome of Explorer dan eindelijk werkt zakt het gebruik van de fysische volledig en werkt laptop naar behoren. 

Geplaatst:

Bij het opstaren van de browsers worden ook de addons en de plugins geladen.

Ook worden er automatisch een aantal controles gedaan van bestandjes die op de harde schijf zijn opgeslagen.

Het is dus normaal dat er een verhoogde schijfactiviteit is bij het opstarten van een browser.

 

Er is misschien een probleem met de harde schijf en dat gaan we nu onderzoeken.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

Als je meerdere harde schijven hebt, doe dan de beide tests voor alle harde schijven.

Geplaatst:

Rode blokjes bij de error scan duiden op beschadigingen van de harde schijf.

Vroeg of laat gaat de harde schijf volledig de mist in en kan je niets meer doen.

Begin alvast met je persoonlijke bestanden veilig te stellen op een externe schijf.

Kijk ook al uit om de schijf te (laten)vervangen.

 

In afwachting kan je het volgende doen.

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Je kan dit overzicht ook terugvinden in de logboeken.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Dubbelklik op windows logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 12 uur.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001 en klik OK.
Bekijk de resultaten en dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Geplaatst:

Heb de stappen in afwachting doorlopen maar krijg volgende melding bij het starten:

 

post-22458-0-52463700-1452110681_thumb.j

 

Heb toch gekozen voor de scan en dit is het resultaat:

 

post-22458-0-28094300-1452110722_thumb.j

 

Heb de stappen doorlopen om het resultaat terug te vinden in de logboeken maar er is geen wininit in de kolom bron terug te vinden  :blush:

 

 

Wat betreft de HDD te vervangen... met wat dien ik rekening te houden met de keuze tussen een gewone HDD en een SDD gezien het prijsverschil/opslagcapaciteit?

 

Nogmaals bedankt voor de tijd die je neemt om dit probleem aan te pakken  :adore:  :adore:  :adore:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.