Ga naar inhoud

Trage internetverbinding met 1 laptop, snelle met andere


xedos

Aanbevolen berichten

Na wat opzoekingswerk op het net kom ik er niet uit. Ik gebruik 2 computers in mijn thuis netwerk waarvan 

1 een bijzonder trage internetverbinding heeft. Hieronder vind je de waarden van de Telenet Speedtest:

 

Verbonden met de kabel:

HP Pavilion dm1 - Download 54,15 - Upload 5,56 - Latency 62

HP ProBook - Download 96,22 - Upload 5,67 - Latency 28

 

Verbonden met WIFI aan Belkin router:

HP Pavilion dm1 - Download 28,64 - Upload 5,55 - Latency 55

HP ProBook - Download 67,20 - Upload 5,61 - Latency 38

 

 

De Pavilion dm1 heeft lagere specs dan de ProBook:

 

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.10586 Build 10586
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam DESKTOP-M9999QR
Systeemfabrikant Hewlett-Packard
Systeemmodel HP Pavilion dm1 Notebook PC
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Systeem-SKU B6K93EA#UUG
Processor AMD E1-1200 APU with Radeon HD Graphics, 1400 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Hewlett-Packard F.04, 8/05/2012
 
Naam [00000001] Realtek PCIe GBE Family Controller
Adaptertype Ethernet 802.3
Producttype Realtek PCIe GBE Family Controller
 
Naam [00000002] Broadcom 802.11n-netwerkadapter
Adaptertype Ethernet 802.3
Producttype Broadcom 802.11n-netwerkadapter
 
 
ZIjn de waardes voor de Pavilion normaal of is er iets aan de hand? Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Gr, Alwin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM1 heeft oa een giga-netwerkaansluiting aan boord en ook draadloos zou hij stevig genoeg moeten zijn. De waarden zijn naar mijn idee aan de lage kant. Zeker wanneer je aan de netwerkkabel hangt. Draai je op beide systemen dezelfde beveiligingssoftware? Ik heb dit probleem zelf ook een keer gehad en toen bleek het een instelling van het anti-virus te zijn welke de snelheid behoorlijk naar beneden haalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken. Mijn DM1 draait op Windows 10, met Windows Defender en Windows Firewall. Ik heb beide tijdelijk uitgeschakeld en de speedtest opnieuw uitgevoerd zonder enige verbetering.

 

Mijn Probook draait op Win7 en Norton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat ik je niet veel verder hierbij kan helpen. Het enige wat nog te proberen valt is eens opstarten in de veilige modus en kijken hoe snel dan de verbinding is. Wanneer de verbinding dan wel ok is, opstarten met zoveel mogelijk progs en services uit en checken hoe het dan met de snelheid gesteld is. Is dan de snelheid ook ok, een voor een de progs en services terug aanzetten en kijken welke voor de stremming zorgt. Zeg hier wel bij dat dit een wilde gok is waarbij ik er vanuit ga dat het een programma is welke voor de vertraging zorgt. Maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Misschien dat iemand van het team hier nog een ander idee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oorzaak gevonden. Het is Google Chrome die traag werk. Met Edge haal ik download snelheden van 95Mbps via de kabel, 41Mbps via wifi.

 

Hopelijk krijg ik Chrome terug zoals het hoort want ik was voorheen een tevreden gebruiker.

 

 

Gr, Alwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.