Ga naar inhoud

Hoe geheugenbanken heeft mijn Laptop


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik wens het geheugen van mijn Laptop(Acer Aspire E15-i5-5200u, Intel HD graphics 5500) uit te breiden van momenteel 8 GB naar 16 GB, nu is het zo dat ik niet weet of er twee geheugenlatjes van 4 of 1 van 8 insteken, ook in de BIOS zie ik het niet. Ik weet al welk geheugen erin moet, maar omdat het een hele klus is deze laptop te openen, zou ik natuurlijk graag op voorhand weten wat er nu juist inzit, natuurlijk zou het het beste zijn als er maar 1 latje van 8 instak. Weet iemand hoe ik dit softwarematig controleren kan?

 

Alvast hartelijk bedankt en nog prettige eindejaarsfeesten

 

Stylus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dit softwarematig controleren met behulp van Speccy:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Je mag eveneens de volledige type-aanduiding van jouw Acer vermelden, deze vind je o.a. terug op je aankoopfactuur en op de onderzijde van het toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe hebben alle Acers welke ik onder handen heb gehad, en denk dus ook niet dat deze zal verschillen, twee slots voor geheugenbanken. Geheugen uitbreiden naar 16 kun je dus doen door gebruik te maken van 2x8.

Draai even het Specylog waar Asus om gevraagd heeft zodat hij ook kan adviseren welke banken je moet gaan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.