Ga naar inhoud

Ik zie geen Boot Priority Options in mijn Bios


PeterDL

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik op het juiste forum zit?

Na lang twijfelen heb ik besloten om een nieuwe pc samen te stellen voor mijn zoon. Ik was eerst van plan om hem te laten samenstellen in de winkel, maar omdat ik hier overal las dat het niet zo moeilijk was, ben ik zelf aan de slag gegaan. Na een dag of wat lezen, bekijken, inbouwen en aansluiten was deze praktische klus geklaard, maar....
Ik start de pc op en krijg eerst een scherm van Gigabyte en daarna kom ik in BIOS terecht (zover zo goed). Ik moet nu (denk ik) in eerste instantie ervoor zorgen dat ik een besturingssysteem op de computer krijg, correct?
Dus heb ik een cd aangekocht "Microsoft Windows 10 home 64bit". ik had gelezen dat je om deze cd te kunnen installeren, je eerst je Boot Priority Options moet wijzigen, zodanig dat je optische driver je eerste keus is om op te starten. En daar zit mijn probleem, als ik naar Bios Features ga, dan zie ik Boot Priority Options staan, maar ik kan daar niet aan (staat in bold en als ik scroll dan gaat hij daar steeds voorbij) + er staan ook geen keuzemogelijkheden bij. (had ik gezien in een filmpje op youtube). Wie kan mij helpen? Nogmaals ik ben een leek in computertaal, dus liefst een zo praktisch mogelijke uitleg of werkwijze. ter info voeg ik de samenstelling van de pc toe.

Processor: Intel Core i5 6600K
Koeling: Scythe Mugen 4 PCGH
Moederbord: Gigabyte GA-Z170XP-SLI
Geheugen: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA 8GB (2 x 4GB)
Video: MSI Geforce GTX970GAMING 4G
Driver: Crucial BX100 250GB
Harde schijf: Seagate Desktop HDD 2TB SATA HDD
Voeding: Cooler Master V550 Semi Modular
Behuizing: NZXT S340 Black & Red
Optische driver: Asus SDRW-08D2S-U-Lite

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.