Ga naar inhoud

PC naar home cinema wel beeld maar geen geluid.

Jochends1988

Aanbevolen berichten

Ik heb volgende aansluiting gedaan:

TV => HDMI IN(home cinema)

HDMI OUT 1(home cinema) => PC.

Ik heb een samsung home cinema en krijg wel beeld van mijn pc op mijn tv maar geen geluid. Ik heb volgende zaken al geprobeerd:

- Op de home cinema mijn source op HDMI OUT 1 geplaats en krijg dan beeld van mijn PC daar( Er staat ook SONY TV op de AMD catalyst control center).

- Configuratiescherm => geluid => bij afspelen AMD HDMI output geselecteerd en als standaardapparaat aangeduid. Als ik op testen klik komt er op dat dit apparaat al door een andere applicatie wordt gebruikt.

- Via apparaatbeheer stuurprogramma's bijwerken gedaan bij de geluidsdrivers ( rollback driver staat grijs )

- Drivers zijn up to date (videokaart = AMD RADEON HD 6800 series).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Beste

Verander je output naar:

PC --> hdmi in

hdmi out --> tv

Het probleem bestaat erin dat je uitzend via je pc (van daaruit vertrek je) naar je home cinema, die op zijn beurt naar je tv uitzend.

(normaal gezien heeft je tv ook enkel hdmi input en geen output)

en op je home cinema kies je natuurlijk voor HDMI input :)

Ik heb het zelf thuis zo staan en het werkt perfect.

Nog een kleine tip: verwijder realtek audiodriver en herstart de computer. je pc gaat automatisch de juiste drivers installeren en die zijn prima in gebruik. gewoon rechtermuisknop op je volumeknop in taakbalk en selecteer je tv.

mvg

Mathias

aangepast door megamathi
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.