Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey!

Ik had nog nooit een clean start gedaan op deze pc, ik wist trouwens niet dat zoiets kon. Ik neem aan dat het de snelste manier is om op te starten, en ook de veiligste/zuiverste manier?

Maar goed!

Ik heb mijn pc nu 'clean opgestart' zoals uitgelegd https://support.microsoft.com/en-us/kb/929135 voior W7 en Vista.

Het leek me sneller te gaan.

Ik heb direct daarna mijn Flight Simulator gestart en me met een vliegtuig ergens opgesteld, en dan geen activiteiten meer gedaan.

Bij de start stond de blauwe lijn op 1,68GB, en nu, na 13 minuten staat die al op3,62GN. Dat is dus zeker sneller dan vorige maal bij de start die ik bij vorige uitleg demonstreerde.

Meer kan ik nu nog niet vertellen, ik zal ook zien na ca 90 minuten zoals vorige maal hoe de toestand dan zal zijn....

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Hey!

In bijlage start van mijn tweede beurt....

Dit begrijp ik dus ook niet.....

Ik heb alleen het einde genoteerd, maar zoals je kan zien waas het al zo ver na slechts iets minder dan 45 minuten, de blauwe lijn zakt dan plots naar de oorspronkelijke waarde, en de Flightsimulator was gestopt.
Wat hierbij gebeurde is nog wat anders, nu heeft de Flightsimulator nadat hij gestopt was vanzelf terug opgestart. Dat was eerder ook al gebeurd.

Dus ofwel het berichtje van een fout

ofwel  reeds 2x blue screen

ofwel zoals nu start de FS vanzelf terug op

Maar naar mijn gevoelen is het te wijten aan steeds dezelfde oorzaak...

Jive1 - Belgium

post-1236-0-14300500-1452522001_thumb.jp

Geplaatst:

Is jouw versie van FS2004 nog volledig "maagdelijk" of werd die aangevuld met bepaalde "mods", "add-ons", ... ?

Ook even wat dieper kijken in je PC: kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Hey!

Goeie morgen!

Hieronder de gevraagde link....

http://speccy.piriform.com/results/LkSfO7XQbNoE7jEsSW50CHK

Terloops zeggen....

ER hangt momenteel een oude MD Sidewinder Force Feedback Joystick aan mijn PC, die ik probeer in werking te krijgen. Die is pas gisteren aan mijn PC verbonden, daarvan kan de fout dus niet kome. Maar als je die opmerkt in het verslag op de link, dan weet je dat....

Greetz

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Hey!

Toevallig dit...

Ik had gewoon voor etenstijd mijn Flightsimulator laten opstaan...
Wanneer ik terugkom bij mijn pc na het eten, is die FS weerstilgevallen, terwijl het laatste beeld nog op scherm staat en mijn Taakbeheer het beeld weergeeft dat in bijlage is.

Zie de blauwe lijn!

Verder helemaal niets speciaals met mijn pc buiten die geheugenlijn....

Greetz

Jive1 - Belgium

post-1236-0-90899200-1452600815_thumb.jp

Geplaatst:

Hey!

Toch even specifiëren bij laatste beeld.....

De Flight Simulator was gewoon stilgevallen, nadat hij gedurende ca. anderhalf uur zonder activiteit was geweest. Stilgevallen en het laatste beeld is blijven staan.

Toen ik werkelijk wilde afsluiten, startte de FS vanzelf weer op.

Greetz

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Je PC werd recent opnieuw geïnstalleerd, de driver van je grafische kaart is echter niet de meest recente ... hier kan je versie 361.43 ophalen.

Trad het probleem al dan niet meteen na de herinstallatie op ?

Is jouw versie van FS2004 nog volledig "maagdelijk" of werd die aangevuld met bepaalde "mods", "add-ons", ... ?

Zou het kunnen dat je bovenstaande vraag miste ?

Geplaatst:

Hey!

Goeie morgen!

Wel ja, ik installeer mijn pc regelmatig opnieuw, het herinstalleren van Windows 7 gebeurt bij mij 2 à 3 maal per jaar, telkens wanneer ik ondervind dat hij begint te vertragen, té traag te worden, Windows herinstalleren, dat gaat sneller dan te gaan uitzoeken wat er misgaat. En telkens haal ik daar echt welvoordeel uit, alles loopt dan weer vlot.

Maar mijn FS2004 blijft zitten, en dat is dan wel een nadeel, ik moet dan ook de nodige herinstallaties doen van sommige programma-addon's, omdat die een nieuwe registratie nodig hebben om opnieuw goed/juist te werken. Dat betekent dus dat steeds dezelfde addon's opnieuw geïnstalleerd worden, en dus ook clean zijn. Wat de andere addon 's, de nieuw aangevulde sceneries betreft, ja, daar komen bijna wekelijks, of soms zelfs dagelijks nieuwe bij. Momenteel telt mijn volledig scenery-bestand ca. 45GB ( giga ), er zitten ook ca.  25GB aan aircraft in, samen dus naar de 100GB toe,  en die zijn er allemaal  bijgekomen sinds ik mijn FS2004 zelf heb geïnstalleerd, en dat moet meerdere jaren, 4 à 5 geleden zijn, Alles amen zijn het meer dan 800.000 bestanden en meer dan 80GB space. ik denk sinds ik deze pc in gebruik heb, dat ik 'die' niet meer opnieuw heb geïnstalleerd, want die FS2004 opnieuw installeren, doe ik niet zo graag, want dat betekent ook alles opnieuw beginnen, echt van begin af aan.... Als ik dat nu zou doen, dan is al mijn werk van    verschillende jaren verloren, dus liever niet. Ik geef dus de voorkeur eraan om Windows regelmatig te vernieuwen, da 's veel eenvoudiger en sneller.

Wat mijn huidig probleem betreft, ik weet niet juist meer wanneer dat begonnen is, maar dat moet slechts enkele weken tot enkele maanden geleden zijn. Wanneer immers een onregelmatigheid gebeurt, dan maakt me dat niet direct ongerust, dan stop ik even en start opnieuw op. Meestal is dat dan vanzelf opgelost. Dat gebeurt regelmatig. Maar het is zeker een hele tijd na het heropstarten van mijn Windows gebeurd.

Ik weet ook dat sommige addon's wel problemen kunnen geven. Dat merk ik wel direct: als ik een nieuwe geplaatst heb, en ik zie onregelmatigheden, dan herinstalleer ik die wel eens, of als de onregelmatigheden telkens weerkomen, dan laat ik die addon wel gewoon weg.

Wat de driver voor mijn grafische kaart betreft, ik gebruik Advanced Driver Updater, en die kijkt iedere weel al mijn drivers na, en installeert eventueel wat moet vervangen worden, en die heeft daar nog niets van gemeld. Maar ik zal die driver vandaag wel aanpassen zoals u suggereert.

Tot slot....

Als er geen remedie kan gevonden worden om de fout die zich nu al enkele weken voordoet, ja, dan moet ik alle scenery-addon's een na een gaan checken, en dat is dan wel een reuzenwerk.

Het blijft me echter verwonderen dat de fout optreedt, bijna uitsluitend, voor zover ik me herinner, telkens als ik mijn FS2004 gedurende enige tijd 'ongebruikt' laat staan, dus wel aan, maar niet actief in gebruik: het programma is actief, maar ik doe er geen activiteiten mee. Ik laat die aanstaan, omdat als ik de FS2004 moet heropstarten, dat telkens 3 à 5 minuten in beslag neemt voordat de nodige zaken geladen zijn, en door get programma op elkaar afgesteld zijn...

Vandaar....

Greetz

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Ik heb het niet echt begrepen op "drivertools" omdat ze meestal meer ellende veroorzaken dan een heilzaam effect ... heb je de update van je grafische kaart succesvol kunnen voltooien ?

Microsoft geeft deze tips voor het probleem ... overloop ze eens, pas ze toe en post daarna een nieuwe stand van zaken als je wil. ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.