Ga naar inhoud

grafische kaart geschikt?

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb een door kennis gebouwde desktop, i5 2,67Hz, 10Gb geheugen, voeding USP5550, Windows 10 (7 jaar oud). Er zit een Nvidia GeForce 9400 grafische kaart in, waar ik tot nu toe redelijk mee uit de voeten kon. Maar ... met de meeste spellen van nu kun je daar niet veel mee. Had City Skylines gekocht, maar dat feestje ging niet door :( 
Kocht een Radeon R7620, maar Windows 10 crashte steeds (het spel niet trouwens). Teruggebracht.
Keek nu naar een GeForce GTX 750 Ti, maar kreeg als antwoord op m'n vraag of deze geschikt was voor mijn systeem bij deze winkel dat het vreemd is dat ik er 10 Gb in heb zitten, ik moest er 2 uithalen, want dat kon problemen opleveren ???? En deze kaart zou waarschijnlijk niet goed genoeg zijn voor City Skylines, ik kon beter wachten op de nieuwe of de GTX 960 kopen.
Ik hoor graag van de experts hier wat jullie mening is. Bijvoorbeeld of het nog wel zinvol is om in dit systeem te investeren.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 gigabyte RAM-geheugen is inderdaad een ietwat vreemde combinatie, omdat er meestal gebruik wordt gemaakt van twee identieke geheugenlatjes (2 x 4 GB of 2 x 8 GB bijvoorbeeld). Het kan voor een miniem prestatieverlies zorgen, maar ik zou die 10GB gewoon laten zitten. In de praktijk ga je er wellicht niets van merken. 

Een GTX 750 Ti is in staat om Cities: Skylines met een gemiddelde framerate van 30 beelden per seconde af te spelen. Dat is speelbaar, maar niet 100% vloeiend en bij grotere steden zullen de prestaties ook wat minderen. Een GTX 960 mét 4GB VRAM-geheugen (omdat Cities nogal veel videogeheugen vereist bij grotere steden) zou ik aanraden voor een volledig vloeiende ervaring. Let op, deze kaart is aan de grotere kant, kijk zeker of je behuizing groot genoeg om een kaart zoals deze te huisvesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.