Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een HP Printer de All in one 3200 serie. Hij heeft het altijd goed gedaan. Ook toen ik overging naar Windows 10.

Ik kan gewoon printen en handmatig scannen maar de HP Solution Center werkt niet. Het lijkt wel wanneer ik het wil openen dat dat wel lukt maar ergens in mijn PC verdwijnt.  

Wie kan mijn advies geven hoe dit kan. Ik heb de printer ook opnieuw geïnstalleerd. Maar ook dat helpt niet. 

Via herstelpunt gaat ook niet omdat ik deze niet had.

gr Ebonny

Geplaatst:

Dan zou je volgens HP onderstaande moeten uitvoeren.

Nadat u een upgrade hebt uitgevoerd van Windows, wordt HP Solution Center niet meer geopend, geopend met een foutbericht, geopend met een leeg of gedeeltelijk venster of werken de koppelingen binnen HP Solution Center niet meer.
Verwijder en installeer de Windows-software met volledige functionaliteit opnieuw vanaf de website van HP om het probleem op te lossen.
Stap 1: De HP printersoftware verwijderen
Verwijder alle HP printersoftware van de computer voordat u de nieuwste driver opnieuw installeert.
  1. Als uw printer met een USB-kabel op de computer is aangesloten, koppel de USB-kabel dan los van de printer.
  2. Zoek in Windows naar Een programma verwijderen en klik in de lijst met resultaten op de bedieningspaneelinstelling Een programma verwijderen.
  3. Klik in de lijst met geïnstalleerde programma's op de HP printer en klik op Verwijderen of Ja om het verwijderen te bevestigen.
  4. Volg de aanwijzingen op het scherm om het verwijderen van de software te voltooien. Herhaal indien nodig deze stappen voor alle andere HP printersoftware in de lijst.
  5. Start de computer opnieuw op.
Stap 2: De nieuwste driver opnieuw installeren vanaf de HP website
Installeer het stuurprogramma met volledige functionaliteit opnieuw van de website van HP om de functies van HP Solution Center te herstellen.
  1. Zet de printer aan.
  2. Als de printer met een USB-kabel op de computer is aangesloten, koppelt u de USB-kabel los van de printer.
  3. Selecteer een methode om het printermodel te identificeren als hierom wordt gevraagd en volg de instructies op het scherm om naar de downloadpagina te gaan.
  4. Klik op Downloaden naast de driver met volledige functionaliteit.
  5. Gebruik de HP Download and Install Assistant voor stapsgewijze instructies voor het downloaden en installeren van het stuurprogramma of selecteer Alleen downloaden om handmatig het stuurprogrammabestand te openen of uit te voeren via de downloadhulpprogramma´s van de internetbrowser.
  6. Selecteer tijdens de installatie het installatietype Standaard of Aanbevolen als hierom wordt gevraagd door het installatieprogramma. Als u het installatietype Minimum kiest, leest u zorgvuldig de beschrijving van iedere softwarecomponent om onbedoeld verlies van printerfunctionaliteit te voorkomen.
Geplaatst:

Beste Ebonny,

Bij mij heeft de oplossing van Clarkie helaas niet geholpen. Ook op andere fora stond dat je Adobe Flash Player moest updaten. Dat was het helaas ook niet.

Wat bij mij hielp was het volgende:

Na het verwijderen van Microsoft Update KB3132372 kon ik gelukkig wel weer mijn HP Solution Center openen zoals gewoonlijk.

Hoop dat het bij jou ook helpt.

Geplaatst:

Beste Donderpoes!!

Ik heb contact gehad met HP en zij vertelde mij dat het niet meer werkt. Vooral niet omdat mijn printer te oud is en niet meer wordt ondersteund door HP. Tevens komt het ook door Windows 10. Lang leve HP.

Jouw oplossing ga ik proberen. Om te scannen gebruik ik nu "HP scan and capture. Werkt goed. Ik kan wel normaal printen.

Groet Ebonny

Geplaatst:

Beste Clarkie,

IK heb de beveiliging update KB3132372 op mijn PC staan en inderdaad op de dag dat HP solution niet meer werkte.

Kan ik deze beveiliging update zomaar verwijderen?

gaarne een reactie.

Gr Ebonny

Geplaatst:

Beste Donderpoes!!

Ik heb contact gehad met HP en zij vertelde mij dat het niet meer werkt. Vooral niet omdat mijn printer te oud is en niet meer wordt ondersteund door HP. Tevens komt het ook door Windows 10. Lang leve HP.

Jouw oplossing ga ik proberen. Om te scannen gebruik ik nu "HP scan and capture. Werkt goed. Ik kan wel normaal printen.

Groet Ebonny

Beste Ebonny,

Ik heb de update verwijderd want hij geeft met nog meer programma's een conflict. kijk maar: http://www.infoworld.com/article/3018915/microsoft-windows/win10-flash-patch-kb-3132372-breaks-skype-hp-solutions-center-incredimail-games.html

Adobe Flash gebruik wordt sowieso minder en ik ga er vanuit dat er wel een update komt die wel werkt.

Of je de update veilig kan verwijderen laat ik aan iedereen zelf ter beoordeling. Ik heb het risico genomen en tot dusver zonder problemen. Succes!

Geplaatst:

Beste Donderpoes,

Ik heb toch de update verwijderd en jawel HP solution werkt weer perfect. Zelfs de inktnivo's zie ik weer. Alvast bedankt. Nu even opletten of de laptop kuren gaat vertonen.

gr Ebonny.

Geplaatst:

Beste Donderpoes,

De update weer geïnstalleerd. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet meer gebeurd?

gr Ebonny

Beste Ebonny,

Werkt HP Solution Center dan nog na het weer installeren van de update?

Hoe je er voor kan zorgen dat het niet meer gebeurt weet ik helaas ook niet.

Zo ver gaat mijn kennis niet. Wellicht komt Microsoft met een nieuwe, aangepaste update om problemen te voorkomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.