Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

er doet zich nog een vraag voor

bij het in gebruik nemen van de app pdf viewer zoals in #50 aangegeven 
zijn er op mijn bureaublad een paar extra ikonen verschenen : zie bijlage

wat kan ik daarmee en is het van belang ze te laten staan?

nog een vraag, ben nou toch aan het schrijven
wanneer ik nu in verkenner de map open zie ik met dat appje dus alle pdf's met inhoud
maar als ik er 1 met dubbelklik open, wordt deze niet helemaal gelezen maar slechts ten dele getoond
ik kan natuurlijk kiezen om te openen met adobe reader maar deze vraagt of dan of de pc zo ingesteld moet worden dat dat altijd gebeurt
kan ik dan ja zeggen? of werkt het appje dan niet meer

post-35087-0-64702800-1452455147.jpg

Geplaatst:

die iconen zijn slechts 'wegwijzers' : je mag ze laten staan (als je ze wil gebruiken om dat appje te openen) maar je mag ze even goed verwijderen. (de apps blijven dan toch gewoon staan)

Wat je tweede vraag betreft: ja, je kan dan gewoon 'ja' antwoorden en dan worden de pdf's steeds in adobe geopend.

Wat het tweede deel van je vraag betreft: ik denk dat het appje gewoon gaat blijven werken. 'k Zou zeggen : probeer het gewoon uit - moest het daarna tóch niet meer werken dan kan je het gewoon even terug installeren (en dan werkt het toch weer terug)

(laat het dan misschien hier even weten: latere lezers zijn er dan ook weer iets mee :) )

Geplaatst:

ben er inmiddels achter at wanneer ik aangeef dat de pdf bestanden automatisch met adobe moeten worden geopend

dat het appje gelijk wordt overruled

Geplaatst:

Tiens, dan neemt Adobe het blijkbaar toch helemaal over.

Dan heb je (voor zover ik zie) twee opties:

a. "deze vraagt of dan of de pc zo ingesteld moet worden dat dat altijd gebeurt" : je zegt JA op openen met Adobe maar NEEN aan het altijd laten gebeuren. Dan krijg je wel telkens je een pdf opent die vraag voorgeschoteld.

b. Wil je die vraag kwijt, dan kan je gewoon bv foxit reader binnenhalen - al dan niet de pdf reader van Adobe uninstallen - en gezien de positieve ervaring van Clarkie krijg je bij het openen van een pdf dan de vraag of je dit altijd met Foxit wil doen >> en daar kan je dan wèl JA op antwoorden. Op die manier hou jij je miniaturen èn krijg je voortaan de vraag van 'wil je de pdf openen met...' niet meer voorgeschoteld.

Aan jou de keuze :)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je binnen dit topic verder geen problemen of vragen meer hebt, mag je dit onderwerp persoonlijk afsluiten. Dit doe je door bovenaan het topic te kiezen voor "Modereer onderwerp" en op "Sluiten" te klikken ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.