Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je vraag is helaas met bitter weinig info gestoffeerd ... :(

 

- heb je al bepaalde stappen ondernomen om dit op te lossen ? ... zo ja: welke ?

 

- in welk soort toestel zit die webcam ingebouwd ?

 

- wat is het merk en de volledige type-aanduiding van dat toestel ?

 

- van welk besturingssysteem maakt dit toestel gebruik ?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb al bepaalde stappen ondernomen, nl. de driver download van CNET voor de Crystal Eye Webcam (zit nu in de map INetCache

Het toestel zit ingebouwd in een Acer V3-772G, met type Crystal Eye Webcam van Acer

Het besturingssysteem is Windows 8.1

 

Ik krijg ook een foutmelding bij de Camera app

post-3007-0-90474600-1452187432_thumb.jp

post-3007-0-38614000-1452187570_thumb.jp

aangepast door roelsmaarten
Geplaatst:

Een laptop dus ?

 

De type-aanduiding die je opgeeft is niet volledig.

 

Wat levert een systeemherstel op ? ... door het terugzetten van een herstelpunt kan je terugkeren naar een tijdstip van normale werking.

Geplaatst:

Systeemherstel levert ons niets op, Acer biedt geen driver aan op zijn website en via de Windows Store krijgen we ook geen beweging in de webcam ... :mellow:

 

Maak eerst een back-up van al je persoonlijk materiaal op een externe geheugendrager: afbeeldingen, documenten, bladwijzers, contactpersonen, etc, ... dat zou je eigenlijk sowieso al op regelmatige basis moeten doen.

 

Maak tevens een lijstje met alle geïnstalleerde software.

 

Als je nog geen image software aan boord hebt dan kan je nu aan de slag met bijvoorbeeld Macrium Reflect Free, EaseUS Todo Backup Free of Paragon Backup & Recovery 14 Free Edition ... maak een image en zorg tevens voor de aanmaak van het opstartmedium indien vereist door de gebruikte software. Ook zo'n image zou je eigenlijk sowieso op regelmatige basis moeten maken.

 

Nadien zet je de laptop terug naar zijn fabrieksinstellingen, dit kan je via Acer Recovery Management -> Restore Factory Settings ... deze procedure wordt uitgebreid beschreven in de handleiding vanaf pagina 30/91.

 

Heb je na het terugzetten van de fabrieksinstellingen terug een werkende cam ?

 

- indien ja: dan kan je beginnen aan het terugzetten van je persoonlijk materiaal, instellingen en software ... nadien maak je dan best een nieuwe image aan.

 

- indien nee: dan dient de oorzaak van het probleem bij de hardware te worden gezocht ... de cam, de bekabeling, een connectie.

 

Als de hardware aan de basis ligt dan wordt dit een klusje voor een PC-hersteldienst (indien er nog sprake is van garantie kan je de laptop retourneren naar de verkoper / de fabrikant), of je koopt een externe webcam waarmee je aan de slag kan, eventueel na het terugzetten van de image die je hebt aangemaakt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.