Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,ik wou eens zien hoelang mijn computer actief was en dan zag ik dat de tijd actief gewoon blijft doorlopen als de laptop afgesloten is.

Als ik bij mijn vrouw haar w7 pc ga zien dan geeft die de juiste tijd hoelang de pc opstaat.Ik vraag me ook af wat die eerste 9 is.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Mvg,Jopke

post-1895-0-71289900-1452308332_thumb.jp

Geplaatst:

Nu zie ik dat die 9 de dagen zijn,want nu is dat 10 geworden.Dus dat doorlopen van die tijd is dan begonnen 10 dagen geleden.Hoe kan dat nu?

Geplaatst: (aangepast)

Ik sluit alle programma's en dan doe ik gewoon de laptop dicht.Ik doe dit al van in het begin dat ik deze laptop heb en dat is van december 2014.

Ik zal hem nu normaal afsluiten en dan als ik straks de laptop terug aanzet eens zien of de tijd is blijven doorlopen.

aangepast door jopke
Geplaatst:

er is iets met dat afsluiten in w8 - w10: anders dan bij vorige windowsversies is dat niet hetzelfde effect als 'herstarten' het lijkt wel alsof er een soort semi-slaapstand optreedt.

oftewel: herstart de pc eens (dus, de optie 'opnieuw opstarten' in het afsluitmenuutje)  hoe gaat het dan met die tijdmeting?

Geplaatst:

Asus,als ik via de startknop afsluit,blijft het hetzelfde.

Falstring,als ik opnieuw opstart,dan is de tijd terug op 0 gesprongen en begint opnieuw normaal op te lopen.

Hier ziet ge dat die 10 dagen nu verdwenen zijn.

post-1895-0-14885800-1452346023.jpg

Maar als ik hem nu terug gewoon afzet dan blijft de tijd weer lopen.

Als dit verder geen invloed heeft op iets wil ik jullie niet verder lastigvallen en mag dat van mij zo blijven.

Het is toch maar per toeval dat ik daar op gestoot ben,normaal ga ik nooit zien hoelang mijn laptop al opstaat.

Alvast alle twee erg bedankt en zeg maar wat jullie ervan vinden.

Mvg,Jopke

Geplaatst:

Door het zelf aanmaken van een afsluitknop kan je in één klik vanop je bureaublad of vanuit je taakbalk afsluiten ... hiervoor gebruik je het commando (kopieer ze en plak ze):

shutdown /s /f /t 00

Je leest er alles over in dit artikel.

Geplaatst:

Opgelost!!!

Asus,nogmaals hartelijk dank,als ik hem afzet met die shutdownknop dan stopt de tijd en begint terug op 0 als ik de laptop aanzet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.