Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede boarders,

Normaal kom ik wel uit mijn problemen als er iets aan de hand is met mijn pc uit het jaar kruik die onder windows 7 starter 32bit draait.Maar sinds 30-12-2015 werken er nog maar 2 van de 8 usb poorten voor de muis en mijn toetsenbord.Wat heb ik allemaal gedaan mijn pc terug gezet naar een herstel punt van ruim een maand ervoor toen had ik gehoopt dat alle 8 usb poorten weer normaal zouden werken maar helaas niet dus.Toen kreeg ik weer een geel driehoek teken tezien met een uitroep teken.Toen ben ik naar een plaatselijke pc winkel geweest en dacht ik haal een pci kaart 2.0 usb dan moet het probleem opgelost zijn maar nee ook niet.Wederom als ik bijv. mijn tomtom xl aansluit krijg ik weer een gele 3 hoek tezien met een uitroepteken in het gele vakje.Ik weet echt niet meer wat er aan de hand is met mijn pc.........nu ben ik eigenlijk in staat om er een schone W7 installatie op te zetten.Iemand hier nog suggesties wat ik nog zou kunnen doen ?

Gr Peter

Geplaatst:

Probeer eens of onderstaande iets oplost.

Koppel alle usb apparaten los behalve muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.
Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken. (of verwijderen)
Herhaal dit voor alle usb controllers.
Sluit  apparaatbeheer af en herstart de pc.
De usb drivers zullen bij het opstarten opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Geplaatst:

Bovenstaande net uitgevoerd en,ik blijf bij 6 usb poorten een geel vakje te zien met hierin een uitroep teken.Zijn er nog meer optie,s mogelijk misschien en zou een schone Windows 7 installatie een oplossing zijn ? Alvast bedankt voor de reactie.

Gr Peter

Geplaatst:

Als het om een hardware probleem gaat, zal een schone installatie van windows niets oplossen.

Ga naar het apparaatbeheer en dubbelklik op een van de usb vermeldingen met een geel driehoekje.

Ga naar de tab stuurprogramma en klik op de knop bijwerken.

Kies voor de optie Laat automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.

Volg verder de instructies die verschijnen.

Doe dit voor alle usb vermeldingen met een geel driehoekje.

Herstart nadien de pc.

Geplaatst:

Ook als de pc herstart is?

Ik begin meer en meer te vermoeden dat het om een hardware probleem gaat en dat de aansluitingen op het moederbord defect zijn.

Ik stel voor dat je dit probleem voorlegt aan een technieker of je lokale pc-boer.

Die hebben de mogelijkheden om een en ander uit te meten en te vervangen.

Geplaatst:
Ook nadat ik de pc heb herstart.Toevallig vandaag een usb 2.0 pci kaartje gekocht voor weinig.Dit was ook geen suc6 hetzelfde verhaal gele driehoekjes met een uitroep teken erin.Aanstaand weekend ga ik ff bij een technieker langs ......wordt vervolgd.

Geplaatst:

Ik heb nog een ideetje maar daarvoor moet ik weten welk moederbord je hebt.

Dat kunnen we achterhalen met onderstaande tool.

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Inderdaad niet meer van de jongste maar zo lang hij goed draait is er toch geen reden om te vervangen.

We gaan proberen om de chipset drivers te updaten.

Download  de nieuwste versie.

Sla het bestand Intel-Chipset-Win8-Win7-Server-2008-2012-32-64bit-2015-V10.0.27.zip op en pak het uit naar een map naar keuze.

Blader naar die map en dubbelklik op het bestand SetupChipset.exe om de installatie te starten.

Volg verder de instructies van de installer.

Herstart de pc na de installatie van de drivers en controleer de werking van de usb poorten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.