Ga naar inhoud

mogelijke malware


Aanbevolen berichten

Dan proberen we het nogmaals maar met aangepaste instructies.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
avast! Antivirus;s
AvastVBoxSvc;s
Update service;s
C:\Program Files (x86)\Popcorn Time;fs
C:\ProgramData\Avg_Update_0615piz;fs
C:\WINDOWS\tasks\AVG_SYS_TASK_0615piz_DELETE.job;f
C:\WINDOWS\tasks\AVG_SYS_TASK_0615piz_VALID.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06}];r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Java heeeft ondertussen al een nieuwe versie uit.

Ga naar Java en download daar de nieuwste Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\SysNative\tasks\AVAST Software\Avast settings backup;f
C:\Program Files\Common Files\AV\avast Antivirus;fs
C:\Program Files\AVAST Software\Avast;fs
wrc@avast.com;ff
avast! Antivirus;s
AvastVBoxSvc;s
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De resten van Avast laten zich blijkbaar niet zo maar verwijderen.

 

  1. Download avastclear.exe op uw computer
  2. Start Windows in Veilige Modus
  3. Open (voer uit) het deinstalleer-hulpprogramma
  4. Klik REMOVE
  5. Herstart uw computer


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
avast;a
avast;z
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst een registeropruiming met CCleaner.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files\Common Files\AV\avast! Antivirus;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AV\avast! Antivirus;fs
C:\Users\dennis\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_avastui.exe_63f716d5362138c32596e7302460ab443f90555_da9ad960_cab_10354433;fs
C:\Users\dennis\AppData\Local\Temp\_avast_;fs
C:\Windows\System32\Tasks\AVAST Software;fs
C:\Users\dennis\Downloads\avastclear.exe;f
C:\Windows\Prefetch\AVASTCLEAR.EXE-B73DDE91.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVASTUI.EXE-DC11C262.pf;f
avast;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{03A25D6C-293E-4420-8551-E580F8009343};c
{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B};c
{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122};c
{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381};c
{0DC2520C-BBAA-4A6A-89C8-58811E761A6B};c
{0EF4D762-CA12-414E-BFCB-1257EFBCB4FE};c
{1433A87C-BD3C-4404-AECB-44B9506DF106};c
{288ABA12-FA03-4D06-AC55-6D5E28966DC2};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Google\Chrome\NativeMessagingHosts\com.avast.nativeproxy];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{00AB3925-B470-4264-B354-03E373074F23}];r
"AppPath"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Outlook\Addins\avast.AsOutExt];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\00avast];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\avast];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\0\win64];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\0\win64];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\0\win64];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\0\win64];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6B795924-95E7-4D31-8521-407360C3AA0B}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\0\win64];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{6DFA2AA7-8234-46E2-A8E2-96794315C122}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\0\win64];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{EDDBDEA4-5C07-453F-BE8C-81D738984381}\1.0\HELPDIR];r64
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.