Ga naar inhoud

Externe harde schijf moet worden geformatteerd


wdn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een externe harde schijf (Tauro) die ik gebruik voor mijn vele foto's e.d. Hij is onlangs gevallen en ik wou daarnet een foto zoeken maar ik krijg de melding: De schijf in station F: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Het spreekt voor zich dat ik graag al mijn foto's zou houden... Ik heb hem al aangesloten op een andere pc maar krijg het zelfde. Hebben jullie eventueel nog tips die ik zelf kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welja, ik had dus niet gezien dat je maar 1 gb gratis kon terughalen, dus dan maar op zoek gegaan naar een ander programma. Met Puran Utilities uiteindelijk wel gelukt. Wat ik mij wel nog afvraag... Zou de externe harde schijf nog te herstellen zijn (door een kenner :))?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een val kunnen beweegbare onderdelen in de schijf beschadigd raken.

Als dat het geval is, ga je niet veel meer kunnen doen met de schijf maar je kan altijd proberen.

 

Als je de inhoud van de schijf hebt kunnen redden, kan je beginnen experimenteren.

 

Probeer of je ze kan formatteren (en eventueel opnieuw partitioneren) en of je ze dan normaal kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had al geprobeerd om te formatteren, maar is niet gelukt (na een lange tijd de melding gekregen dat het niet kon voltooid worden of iets in die aard), verder niet meer naar gekeken dan eigenlijk. Ik steek er dus best geen tijd meer in... Toch blij dat ik nog alles heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moraal van het verhaal: bestanden die je ECHT belangrijk vindt stockeer je niet op 1 externe harde schijf, maar MINIMUM op 2 verschillende externe harde schijven ... een tweede externe harde schijf kost je minder dan €100, maar als je ze hebt heeft die heeft een ENORM bloeddrukverlagend effect wanneer er problemen zijn met de andere externe harde schijf ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.