Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi, 

 

Ik heb sinds december een nieuwe processor en motherboard gestoken (lees laten steken). 

En sindsdien freezed mijn pc regelmatig. Ik dacht eerst dat dit kwam om dat ik toen ook ineens upgrade had gedaan naar windows 10. Dus heb ik een complete clean install van windows 7 gedaan. Maar had het nog steeds. Ik heb gezien dat mijn processor constant spikes heeft naar 100% op de momenten van de freeze. Dus ik denk dat daar het probleem waarschijnlijk ligt, maar vind dit raar sinds deze nieuw is.

 

Dit zijn de nieuwe onderdelen

Intel® Core i7-4790 CPU @ 3.60GHz, 3601 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)

Gigabyte Z97X-Gaming 5

 

 

Enig idee wat er mis kan zijn?

 

MSInfo.txtDxDiag.txt

 

 

aangepast door Chupstickzz
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Heb je het moederbord en de processor in een pc winkel laten vervangen?

Dan heb je nog garantie op de onderdelen en de montage.

Misschien eens contact nemen met degene die de onderdelen heeft gemonteerd en vragen om alles nog eens na te kijken.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

Ga eens naar het taakbeheer en sorteer op de kolom processor (of CPU) zodanig dat de processen die veel cpu gzebruiken bovenaan staan.

Maak daarvan een afbeelding en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Geplaatst:

Dan gaan we die crash ook eens wat nader bekijken.

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Geplaatst:

Kijk eens of de instellingen correct staan.

 

Ga naar configuratiescherm - systeem en beveiliging - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.
Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Controleer dan of de instellingen staan zoals hieronder.

Onderaan bij systeemfouten moet je automatisch opnieuw opstarten uitvinken.
Bij foutopsporingsgegevens registreren selecteer je kleine geheugendump (128 kB)
Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken.

Bevestig met OK en nogmaals OK.
Sluit het configuratiescherm.

 


 

We gaan ondertussen ook eens kijken of er misschien malware in het spel is.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Geplaatst:

Hier alvast het log bestandje. 

 

Ik heb ook gemerkt, op mijn grafische kaart zijn 2 fans, waarvan 1 niet beweegt. De max temperatuur dat speccy al heeft aangegeven was 65°c. Is dit ok?

Ik dacht vermeld het maar even, je weet nooit of het iets te maken heeft met.

log.txt

Geplaatst:

De temperatuur van de grafische kaart is op zich geen probleem, die mag oplopen tot 95°.

Volgens het speccy logje heb je een NVIDIA GeForce GTX 660 en die heeft maar 1 fan.

Je kan wel proberen met de nieuwste drivers te installeren.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
resethosts;
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files\McAfee Security Scan;fs
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
McComponentHostService;s
TuneUp.UtilitiesSvc;s
vToolbarUpdater40.2.4;s
WtuSystemSupport;s
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Ik heb inderdaad die grafische kaart, maar heeft wel degelijk 2 fans. En volgens de Nvidia GeForce Experience heb ik de laatste driver voor mijn kaart.

 

Alvast het zoek resultaat bijgevoegd.

zoek-results.txt

Ik wil u ook al enorm bedanken voor al de moeite dat u hierin steekt. 

Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.
 
Meer informatie vind je in de handleiding.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.