Ga naar inhoud

Videokaart / Monitor probleem


Tuxedomoon

Aanbevolen berichten

Geachte Forumleden,

 

 

Sinds een paar maanden ondervind ik problemen met mijn PC.  Ik heb een Dell OptiPlex 755 SFF Desktop PC.  Origineel werd deze geleverd met Windows XP.  Standaard heeft deze PC een Intel Q35 Express GPU op het moederbord.  Het moederbord heeft een bijkomende PCIe sleuf.  Ongeveer een jaar geleden kocht ik een ASUS EAH5450 videokaart.  Rekening houdend met mijn PC voeding was dit zowat het enige alternatief dat ik aan mijn PC kon toevoegen.  Als monitor heb ik een Samsung E2220.  Deze monitor heeft enkel een DB15 aansluiting.  Gezien Windows XP op zijn laatste benen aan het lopen was, installeerde ik Windows 8.1 64-bit.  Tot dusver geen vuiltje aan de lucht.  Een paar maanden later echter doken er een probleem op.  Als ik afbeeldingen of videos online bekeek of ik sloeg deze op op mijn PC zag ik groene, soms rode en af en toe een combinatie van beide schaduwen op deze videos en afbeeldingen.  Dit zowel via de Intel Q35 Express als via de ASUS EAH5450 videokaart.  In bijlage enkele voorbeelden in de hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.  Een paar maanden geleden kreeg ik de mogelijkheid om naar Windows 10 Pro over te schakelen.  Dit heb ik gedaan maar het probleem duikt nog steeds op.  Ik heb inmiddels de schermkabel vervangen maar ook dat heeft niet geholpen.  Het enige waar ik nog kan aan denken is om een tussenstuk te gebruiken en de VGA kabel in plaats van op DB15 op de DVI poort aan te sluiten.  In systeembeheer zie ik geen probleem met de stuurprogramma's.  Het probleem treedt niet op op webpagina's noch tijdens het gebruik van standaar applicaties zoals MS Office, etc.,...  Het probleem lijkt eerder op media zoals flash videos en afbeeldingen op te treden.  Spijtig genoeg heb ik geen reserve monitor om eens te testen of het probleem niet aan de monitor gelinkt is.  Indien meer informatie nodig is om het probleem beter te omkaderen gelieve het mij dan te laten weten.  Heeft a.u.b. iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen?    

 

Alvast bedankt !

 

 

P.S. : ik hoop dat de bijlagen duidelijk genoeg zijn om het probleem aan te tonen.

post-35324-0-96953800-1453377384_thumb.j

post-35324-0-48737000-1453377385_thumb.j

post-35324-0-99977600-1453377385_thumb.j

post-35324-0-49425800-1453377386_thumb.j

aangepast door Tuxedomoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tuxedomoon,

 

Hoogstwaarschijnlijk is dit de monitor die het aan het begeven is. Dit probleem heb ik ook wel eens meegemaakt. Dat rode en groene word steeds erger, het was zelfs zo dat het hele beeldscherm onder de rode en groene strepen ging zitten. Je zou eigenlijk even moeten proberen bij iemand zijn monitor te lenen en aan te sluiten en testen.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sento_,

 

Alvast bedankt voor uw snelle reactie.  Ik had al een vermoeden van defecte pixels of zo.  Ik zie nu ook af en toe golfjes op het scherm binnen andere applicaties zoals bijv. MS Office.  Ongeacht of ik de Intel Q35 GPU of de ASUS EAH5450 gebruik komt het probleem naar boven.  Beide kaarten worden netjes door Windows 10 Pro herkend.  Het zou mij dus sterk lijken dat beide kaarten defect zouden zijn.  De monitor is bovendien al een paar jaar oud en vermoedelijk aan vervanging toe.  Ik zal eens navraag doen of er in mijn buurt iemand een reservemonitor heeft of zijn / haar monitor even kan missen.  Dan heb ik de bevestiging of de monitor inderdaad aan de basis van het probleem ligt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Tuxedomoon.   

aangepast door Tuxedomoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sento_,

 

Dat zal ik zeker en vast doen.  Mag ik nog een bijvraag stellen a.u.b.?  Als dit probleem opgelost is zou ik uiteraard graag die Asus EAH5450HD kaart willen gebruiken.  Het probleem is echter dat deze kaart enkel met een High Profile bracket geleverd werd.  De leverancier, een zeer gekende online shop, is inmiddels failliet en kon mij niet helpen.  Een andere zeer gekende online shop, die in mijn onmiddellijke buurt, gevestigd is kan mij ook niet helpen.  Op een zeer gekende online shop vond ik het artikel maar de leverancier weigerde het artikel vanuit Amerika naar hier te verzenden.  Gezien de kaart in sommige landen zowel met Low Profile als High Profile bracket geleverd werd nam ik contact op met de Asus klantendienst maar die weigerde mij te helpen.  Ik ben eigenlijk op zoek naar het volgende artikel weliswaar in Low Profile uitvoering.  Iemand enig idee waar ik zo'n bracket kan bestellen?

 

 

31fKfHx45kL._SY300_.jpg

aangepast door Tuxedomoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tuxedomoon,

 

Mooi dat we het probleem gevonden hebben, geniet van je nieuwe monitor en het weekend dat bijna voor de deur staat!

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt kun je dit onderwerp sluiten.

Klik bovenaan op Modereer Onderwerp en daarna op Sluiten.

 

Mvg,

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.