Ga naar inhoud

Start niet op blauw scherm

bmwford

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn pc.

Als ik hem opstart vraagt hij of ik hem wil opstarten in:

-veilige modus

-veilige modus met netwerkmogelijkheden

-...

of windows normaal starten.

Geen enkele werkt er nog.

Als ik een keuze maak dan geef hij een blauw scherm weer waarvan ik de tekst niet kan lezen omdat de pc dan direct opnieuw opstart.

Het vreemde is dat een harde schijf met windows 98 wel opstart.

Ik heb al enkele harde schijven met XP geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.

Ligt het aan de instelling van mijn moederbord (MSI MS7207)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al enkele harde schijven met XP geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.

Heel raar hoor, is zeker niet te wijten aan moederbord. De andere hd's die je reeds geprobeerd hebt met XP, waar heb je die vandaan. Zijn die ooit gebruikt in je huidige PC.?

Wat doet de PC als je hem boot vanaf de cd-rom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere hd's zijn van een andere pc en die werken perfect.

Ik denk toch dat het aan mijn moederbord ligt mss een schakelaartje verzetten of een jumper plaatsen.

Het kan ook mijn bios zijn die niet goed ingesteld staat.

Vanaf de cd-rom booten lukt ook niet.

Ik heb ook al een ander moederbord geprobeerd (asus k8v-mx) precies hetzelfde resultaat.

Ik heb dan de Hd terug aangesloten op een goede pc en dan ging hij terug perfect.

Weet iemand hoe je dit moet oplossen???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die Harde schijven uit een andere PC komen, en er is Windows op geïnstalleerd, is het toch maar logisch dat Windows niet opstart in jouw PC. Op die harde schijven staan andere hardware instellingen dan die van jouw PC, vandaar dat blauwe scherm trouwens. Hardware conflicten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die Harde schijven uit een andere PC komen, en er is Windows op geïnstalleerd, is het toch maar logisch dat Windows niet opstart in jouw PC. Op die harde schijven staan andere hardware instellingen dan die van jouw PC, vandaar dat blauwe scherm trouwens. Hardware conflicten.

Vanaf de cd-rom booten lukt ook niet.
Controllers op jouw moederbord zouden ook wel eens kunnen defect zijn. Staan de jumpertjes juist op de cd-rom lezer?

Staat de CD-rom lezer als primay boot ingesteld in BIOS?

Ik heb dan de Hd terug aangesloten op een goede pc en dan ging hij terug perfect.
En die harde schijf zat natuurlijk in de PC toen Windows geïnstalleerd werd, logisch hé dat ze daar dan wel doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.