Ga naar inhoud

SSD in laptop

kurt5

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis nog een oudere laptop staan die nog perfect werkt.

Ik vraag mij af of het nog zin heeft om de harde schijf te vervangen met een SSD en windows 10.

Wat denken jullie? Beneden staat een link met de specificaties van de laptop.

Mocht het nog zinvol zijn zou de laptop gebruikt worden gewone dingen geen zware progs

http://speccy.piriform.com/results/Ib7xGIXMf32K8mrVFvOGWpr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf is vlot bereikbaar via een luikje aan de onderzijde van het toestel, de HDD switchen met een SSD is dan ook slechts een kwestie van een paar minuten als je over de juiste schroevendraaiers beschikt.

XP is passé - wordt sedert 08 april 2014 niet meer ondersteund -  en het is dan ook aangewezen dat je overstapt naar een actuelere Windowsversie ... persoonlijk zou ik opteren voor Windows 7: deze wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020, bovendien biedt Acer ook alle drivers voor jouw laptop onder Windows 7 op zijn website aan (geen ondersteuning voor Windows 10).

Windows 10, die is nog in volle ontwikkeling en is op dit moment nog altijd heel ver van probleemvrij.

Momenteel maak je gebruik van een 160GB HDD, indien die voldoet qua volume zou ik je een Samsung 850 EVO 250GB willen aanbevelen: je kan die momenteel bij Amazon.de bestellen voor net geen €86 ... de grotere broer, 500GB, kost daar momenteel net geen €157.

Koop je "later" een nieuwe laptop met klassieke HDD dan je nog altijd je SSD in die nieuwe laptop inbouwen, het blijft dus sowieso een zinvolle "investering".

Samsung geeft 5 jaar garantie op zijn 850 EVO's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.