Ga naar inhoud

inhoud DVD branden op harde schijf

ropas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

In de jaren negentig en begin deze eeuw heb ik met een Samsung VP-E807 en daarna met een digital Video Camcorder Canon MV300 een aantal familiegebeurtenissen opgenomen. Daarna heb ik met behulp van een DVD-recorder en een TV, door de camera er op aan te sluiten, deze opnamecassettes op DVD schijven gebrand. Omdat ik bang was dat de inhoud op deze DVD-schijven zou verloren gaan, brandde ik elke film op 2 of 3 schijven.

Omdat er daarna externe schijven en USB sticks kwamen met een steeds grotere geheugencapaciteit had ik de inhoud van de DVD schijven graag gekopieerd naar USB sticks, een externe harde schijf of gewoon op de harde schijf van mijn Windows 7. Maar dit lukt niet.

Ongeveer 1/5 van de Dvd's wordt herkend door de computer en kan ik kopiëren. "e-Film Archival Gold" schijven zijn allemaal te kopiëren. Maar bij schijven van Fujifilm, Philips en TDK is het een minderheid die hun inhoud op de Windows 7 tonen. Ik heb ook al geprobeerd met een XP en een andere Windows 7 maar dat maakte geen verschil. Het zal dus niet aan de computer liggen en ook de schijven zijn niet beschadigd. Wanneer ik een schijf in de lade breng zie ik meestal in Windows Verkenner "Dvd-rw-station(D)" verschijnen maar als ik dan bv. naar eigenschappen ga staat er: "gebruikt 0 bytes  beschikbaar 0 bytes". De inhoud van de DVD schijf komt niet te voorschijn.   

Weet iemand raad? Bestaan er speciale toestellen om DVD's te kopiëren?

Beste dank,

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Omdat ik bang was dat de inhoud op deze DVD-schijven zou verloren gaan, brandde ik elke film op 2 of 3 schijven.

Maar bij schijven van Fujifilm, Philips en TDK is het een minderheid die hun inhoud op de Windows 7 tonen. Ik heb ook al geprobeerd met een XP en een andere Windows 7 maar dat maakte geen verschil. Het zal dus niet aan de computer liggen en ook de schijven zijn niet beschadigd. 

Ik neem aan dat je die dvd schijven in dezelfde periode gebrand hebt?

De kans is zeer groot dat de schijfjes niet meer leesbaar zijn vanwege leeftijd (houdbaarheid), om de 2 jaar zou je best een kopie maken van de reeds bestaande schijf.

In sommige brandsoftware is er een mogelijkheid om toch nog te proberen de inhoud te redden.... bij nero is dat Nero rescueagent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Allebei bedankt voor uw snelle reactie. Ik kan probleemloos alle DVD schijven

afspelen en bekijken op de TV. En deze TV is nog maar enkele maanden oud.Hiervoor gebruik ik mijn DVD Recorder, een Philips DVDR 615. Op het beeldscherm van de TV zie ik dat de beelden van de filmen indertijd opgenomen met de Samsung wat van

mindere kwaliteit zijn. Die (digitaal)opgenomen met de Canon MV300 zijn goed. Ik hoef maar gewoon de DVD schijf in de Philips Recorder te steken en te drukken op play en de familiefilm van de DVD wordt op de TV afgespeeld.

Maar zoals u mailde kan de kwaliteit op de Dvd's met de jaren verminderen en

daarom wilde ik de inhoud van de DVD's kopiëren. Maar langs de computer lukt dit niet. Zeker niet met de schijven opgenomen met de Samsung. Ik had al gedacht als er geen oplossing mogelijk is om ze dan maar af te spelen op de TV en

tegelijkertijd te filmen. Maar dat zal kwaliteitsverlies meebrengen denk ik.

Beste groeten,

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Inderdaad met het finaliseren van de Dvd's met de Philips DVD recorder 615 is de zaak opgelost. Ik kan nu langs Windows 7 de Dvd's kopiëren naar een USB stick, deharde schijf van de PC of naar een externe harde schijf.

Mijn beste dank voor de oplossing,

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.