Ga naar inhoud

pc boot niet


unlimitedd

Aanbevolen berichten

Gister avond ging uit het niets mijn pc opzwart beeld en niks werkte verder. Ik heb hem geprobeerd opnieuw op te starten maar dat lukte pas toen ik eerst de stroomkabel verwijderd had en teruggeplaatst. Nu als ik hem opstart hoor ik een normaal opstart geluid(geen beeps) en dat herhaalt hij na zon 10seconde een paar keer en start hij opnieuw op.

 

Ik heb vastgesteld dat de ram, harde schijven en videokaart het nog doen. Heeft iemand dit meegemaakt of enig idee wat dit kan zijn?

 

Mijn specs:

 

Operating System
Windows 7 Ultimate 32-bit SP1
CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 
Kentsfield 65nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)
Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. G41MT-ES2L (Socket 775)
Graphics
L222W (1680x1050@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 5570 (ASUStek Computer Inc)
Hard Drives
466GB Seagate ST3500830AS ATA Device (SATA)
466GB Seagate ST3500830AS ATA Device (SATA) 
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H31N ATA Device
Audio
AMD High Definition Audio Device

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sento_,

 

Ik had iets duidelijker moeten zijn, niks werkt verder meer nu. Beeld is zwart en muis/toetsenbord werken ook niet.

De fans draaien wel nog, ik heb geprobeerd op te starten zonder ram, 1x ram en zonder pci kaarten.

Het lijkt alsof hij probeert op te starten, faalt en weer opnieuw probeert een paar keer voordat hij opnieuw opstart.

 

Mvg,

unlimitedd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen denk ik dat er iets mis is met het moederbord of/en je voeding. Check eerst even of alle kabels nog goed zitten en goed zijn vastgeklikt. Als dat zo is en hij doet nog steeds niets kun je misschien een aantal componenten testen. kun je toevallig je HDD en videokaart ergens anders testen op een andere pc? Of misschien een moederbord lenen van iemand en die in de pc plaatsen om te testen? In ieder geval wat componenten testen om te kijken wat er nog wel werkt en wat niet.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. Ik ben helaas niet handig genoeg om een moederbord te vervangen maar ik heb nog een 250w voeding liggen. Zou dat genoeg zijn om het te proberen zonder ram/videokaart?

Een laatste vraag nog, ik had begrepen dat als de voeding defect is de pc niet langer dan 1 a 2 seconden aan gaat. Een halve minuut is niet vreeemd?

 

mvg en bedankt voor de snelle reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Unlimitedd

 

Hè, dat is erg jammer. Je kunt alsnog je bruikbare onderdelen altijd nog overplaatsen. vraag op het forum bij aankoop adviezen of ze je willen helpen. Een pc samenstellen is altijd goedkoper, als je dan dit stappenplan invult kun je die plaatsen en kunnen ze je helpen een samenstelling te maken die bij jou past. 

 

als je hier verder geen vragen meer hebt kun je dit topic sluiten.

Klik bovenaan op Modereer Onderwerp en daarna op Sluiten.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.