Ga naar inhoud

Windows 10 zeer langzaam typen & en start (boot) niet door op.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog behoorlijk wat malware verwijderd, zowel actieve mappen en bestanden, als uit de quarantaine of de backup van diverse programma's. Cruciale vraag nu ... maakt dit enig verschil bij het typen en opstarten ?

Geplaatst:

Nog steeds hetzelfde, computer reageert normaal, maar typen is zeer traag, en hierbij de tekst waar hij blijft hangen bij opstarten, zwart scherm met volgende tekst;

Phoenix SecureCore NB.1
Copyright 1985-2007 Phoenix Technologies Ltd.
All Rights Reserved

CPU = 1 Processors Detecteer, Cores per Processor = 2
Intel ® Core 2 Duo CPU T9400 2.53GHz
4095M System RAM Passed
6144 KB L2 Cache
System BIOS shadowed
Video BIOS schadowed
Fixed Disk 0: WDC WD3200BEVT-00ZCT0
ATAPI CD-ROM: Optiarc DVD RW AD-7590S
Mouse initialized
Event Log messages, enter Setup to view
ERROR
BIOS Wait EC Input Buffer Empty Fail. (Time out)
#*B12112007 -S

Press <F1> to resumé,   <F2>
Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Een zeer belangrijke vraag is of het systeem wel geschikt is voor Windows 10.

Nu kom ik terug op bovenstaande uit bericht 2.

Op de website van Fujitsu zijn helaas geen hardwaredrivers beschikbaar voor Windows 8 en 10.

De kans dat de laptop dus perfect werkend wordt onder Windows 10 is klein.

Indien je tevreden was over Windows 7 en je beschikt nog over de recovery kan je best op je stappen terug keren.

Ook zie ik dat je Uniblue speedupMypc aan boord hebt....... zulke software leid vaker tot problemen dan dat ze echt iets oplost. Beter niet gebruiken dus.

Geplaatst:

Ik en een tweetal gelden deze problemen gemeld, en daar u mij aanraadde terug te keren naar Win7, daar de laptop niet geschikt zou zijn voor Win10, heb ik dat dan ook gedaan.

Tot mijn verrassing had ik ook daar dezelfde problemen, ben dan terug op internet gaan zoeken, en uiteindelijk de oplossing ontdekt op een Amerikaanse hulpsite.

Eureka, gewoon de slechte batterij verwijderen, (was de oorzaak van het traag typen).

Het F1 niet door opstarten, is deels verholpen met een nieuw batterijtje te plaatsen, alhoewel, hij soms nog hapert bij het opstarten.

Dan ga ik in de Bios (F2) en zet default en dan start hij terug enkele keren met goede doorstart, maar NIET altijd? (misschien nieuw batterijtje ook niet meer goed, ligt al een tijdje in mijn kast?).

Ik ga nu terug Win10 installeren en kijken wat de laptop nu gaat doen, het resultaat laat ik weten op het forum hier.

Groetjes, en nogmaals bedankt met de geboden (tevergeefs) hulp.

Geplaatst:

@Asus, perfect!

Win 10 nu terug op de Fujitsu laptop en het ziet ernaar uit dat hij terug loopt als een trein. Hapert niet meer bij de opstart en...het typen is terug normaal. Dus de oorzaken waren dus wel zoals hierboven aangegeven in het laatste bericht van mij. Enerzijds het klein BOOT baterijtje, anderzijds de grote batterij die niet meer werkte, dit was te zien, op het scherm onderaan daar bij aangesloten stroom er een rood kruisje bovenop het batterij figuurtje stond. Ook bij het afsluiten van de lader, viel de laptop uit, dus de batterij was gebroken en functioneerde niet meer. Nu nog een nieuwe batterij erin, en alles OK.

We hebben weer wat bijgeleerd en voor alle geboden hulp nogmaals mijn dank.

Geplaatst:

Bedankt voor je feedback ! :top:

Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.