Ga naar inhoud

PC valt uit bij hoge performence


Wouter111

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb reeds een nieuwe videokaart gekocht. Ik was toen even vergeten dat mijn voeding (300W) niet goed genoeg was. ik kon de computer wel normaal gebruiken totdat ik

GTA 5 opstarte en toen viel de computer uit. Ik heb een nieuwe voeding gekocht van 650W. het gaat nu beter maar na 5 minuten GTA 5 op zo'n hoogste performence spelen valt de computer nog steeds op dezelfde manier uit.

 

als de computer uitvalt gebeurt dit: in 1 keer stopt alles en de aan-knop werkt niet totdat ik de stekker eruit heb getrokken en er weer in heb gedaan.

 

moederbord: asrock 970 extreme 3 R2.0

processor: AMD FX-8350

nieuwe videokaart: MSI Radeon R9 390
 

volgens deze calculator:http://outervision.com/power-supply-calculator moet er 37,9 A op de 12V staan. Op de voeding die ik heb staat het volgende: +12V1 maxload 18A en +12V2 max load 18A. Ik ben naar de winkel gegaan waar ik die voeding heb gekocht maar zij zijden dat het niet aan de voeding kan liggen maar dat de videokaart te veel stroom trekt en ik de surge uit moet zetten.

 

Ik weet niet zo goed war de surge is en hoe ik die uit moet zetten, en of het misschien toch aan iets anders ligt. kan iemand mij hier advies geven?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Gebruik je een verdeelstekker of gaat je voeding rechtstreeks in het stopcontact?

In het verleden ook dit probleem gehad en de voeding direct in de muur steken loste dit op.

 

is maar een kleine tip die misschien kan werken.

 

mvg

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dank jullie voor jullie suggesties maar het probleem is ondertussen opgelost. Het zat blijkbaar gewoon in de voeding. Ik had een 650W voeding van ms-tech en op internet kon ik daar eigenlijk geen goede reviews over vinden. Nu heb ik een 730W voeding van thermaltake en dat werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij te horen dat je het hebt kunnen oplossen. Thermaltake is een prima keuze.

 

Als je nog andere vragen of problemen hebt ben je altijd welkom om dit forum.

En als deze topic afgerond is voor jou, mag je bovenaan de pagina deze topic sluiten.

 

Mvg

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.