Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb nu niet echt een probleem met mijn hardware maar ik heb eerder een probleem met hardware te kiezen. Ik ben van plan hem te gebruiken voor "programmatie", "gaming", "video" en "foto" bewerking.

Ik ga nu een nieuwe pc samen stellen maar ik heb problemen met het kiezen van een pcu (processor).

Ik twijfel nu aan een "Intel Core 2 Quad Q9550" of een "Intel Core i7 920".

Wie kan mij helpen?:dontknow:

Al vast bedankt!:ciao:

Groeten,

Reezlee

Geplaatst:

tja.. het kiezen van een cpu heeft in dit geval nogal hele grote gevolgen.

de core 2 familie gebruikt namelijk een heel ander type moederbord (ander socket en ander werkgeheugen) dan de nieuwe I7 generatie.

de I7 is echt voor de "enthusiast" die genoeg geld heeft... het is namelijk alles behalve goedkoop om hier nu een systeem op samen te stellen gezien de moederborden en het werkgeheugen hiervoor ook nog erg duur is

Geplaatst:
tja.. het kiezen van een cpu heeft in dit geval nogal hele grote gevolgen.

de core 2 familie gebruikt namelijk een heel ander type moederbord (ander socket en ander werkgeheugen) dan de nieuwe I7 generatie.

de I7 is echt voor de "enthusiast" die genoeg geld heeft... het is namelijk alles behalve goedkoop om hier nu een systeem op samen te stellen gezien de moederborden en het werkgeheugen hiervoor ook nog erg duur is

Maar is de i7 beter?

Gast [S]Darkness
Geplaatst:

Hij sneller de core i7 maar licht helemaal aan je budget je moet rekening houden dat je met de core i7 ook meer geld kwijt ben kwa moederbord en geheugen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.