Ga naar inhoud

externe harde schijf niet meer herkent


PCStudent76

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een WD Elements externe harde schijf (500 GB) die niet meer herkent wordt door mijn laptop. 

Laptop werkt met windows 8

 

Als ik ga naar Apparaatbeheer, dan zie ik onder schijfstations 2 lijntjes, namelijk

 WD Elements 10B8 USB Device  en

WDC WD5000BPVT-55HXZT3

 

ik heb al geprobeerd de stuurprogramma's bij te werken, heb stuurprogramma al gewist en computer opnieuw opgestart, maar heeft hem nog altijd niet weer.

 

ik heb ook al geprobeerd om een letter toe te voegen (maar vind nu even niet meer terug hoe dat moet), maar als je in dat scherm rechtsklikt, dan krijg je niet de optie daarvoor (is uitgeschakeld of grijs)

 

ook al verschillende usb poorten geprobeerd.  Anders usb sticks doen het wel nog.

 

Graag advies.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee.

 

zie inderdaad wel een aantal onderverdelingen op mijn C-schijf, maar daar ken ik niet zo veel van en hoe of wanneer die zijn ontstaan.

 

het gaat hem om die schijf 1.  dat is de externe harde schijf die ik terug aan de praat wil krijgen.

 

De gegevens die erop staan kunnen vervangen worden indien de schijf eerst geformateerd moet worden of zo.

maar in schijfbeheer kan ik niets doen als ik daar rechtsklik.

 

Als ik rechtsklik in het rechtse gebied en op eigenschappen klik, dan zegt hij dat het apparaat correct werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus onderstaande heb je nooit uitgevoerd of iemand anders?

 

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-8/storage-spaces-pools

 

Via onderstaande link kan je lezen hoe je een stationsletter toekent aan een opslagruimte en hoe je die in de verkenner zichtbaar kan maken of wijzigingen aanbrengen.

 

http://www.windowsinfo.nl/reviews/3410/windows-8-opslagruimten-storage-spaces-slimmer-omgaan-met-je-harde-schijven

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.