Ga naar inhoud

beperkte weergave van internetsites

matverp

Aanbevolen berichten

Probleem doet zich reeds voor sinds gebruik van deze laptop.

Bijna alle internetsites worden onvolledig weergegeven: vb:

kadertjes voor opgeven van zoektermen meestal onzichtbaar

igoogle agenda: uiterst beperkte kleurweergave;

Zowel met IE als Firefox allle versies.

Update van de drivers gaf geen resultaat.

Visuele effecten: ingesteld op door windows laten beheren.

Processor gebruik achtergrondservices

geheugengebruik programma's

beeldscherminstellingen 75Hz 1024x768 32bit kleur.

PackardBell Igo3451 AMD Athlon

Radeon igp 320m

WinXP SP3 +updates.

Iemand een suggestie? want ik weet niet meer waar zoeken

Dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al eens gaan kijken in configuratiescherm/internetopties ?

Dank je voor de sneller reactie.

Aan die internetopties had ik inderdaad niet gedacht. Ik vraag me nu af waarom niet.

Heb die opties gecheckt en vond niks mis, standaardwaarden ingesteld waar mogelijk, gaf geen verbetering, gecheckt met internetopties op andere pc die wel een goede weergave heeft en die instellngen overgenomen, maar dit geeft geen oplossing aan het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen volledige zekerheid,maar zou ook wel eens kunnen te wijten zijn aan SP3. Misschien SP3 eens verwijderen.

Dat kan ik eens proberen. Geen idee hoe ik SP3 kan verwijderen maar dat zal ik wel vinden met googlen.

Dank je voor de suggestie, ik laat weten hoe het verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen volledige zekerheid,maar zou ook wel eens kunnen te wijten zijn aan SP3. Misschien SP3 eens verwijderen.

Gegoogled dus: 3 manieren om SP3 te verwijderen.

1 Uninstall ging niet omdat SP3 niet in de programmalijst stond. ( wellicht omdat ik de $xxxx$bestanden geregeld verwijder?)

2 Systeemherstelpunt was al lang verdwenen wegens langgeleden installatie.

3 vond ik te riskant en wellicht niet werkend.

Daarom op een nieuwe partitie winXP SP2 (zelfde installatiecd) geïnstalleerd en de weergave was dan in orde ( kleurvlakken ontbraken in Gmail en igoogle-agenda).

Elke update apart geïnstalleerd en telkens gecheckt: alles OK

SP3 update: alles OK

Alle drivers een na een geïnstalleerd, jav, flash player: alles OK.

Het verschil met orspronkekelijke Win installatie is dat die de genuine passeerde, bij de nieuwe installatie kreeg ik de melding dat ze niet genuine was. (is nochtans dezelfde): dus ik kreeg enkel de belangrijkste updates.

ik vrees dus dat ik de originele installatie compleet zal moeten overdoen, en goed letten op de bijkomende updates (in de hoop dat windows zijn cd niet verwerpt als niet-genuine). Helpt oorspronkelijke winXP registreren om genuine te passeren?

Of zijn er nog andere suggesties?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows (xp) herinstalleren op dezelfde machine zonder opnieuw te activeren kan je doen door 2 bestandjes op een usb-stickje te zetten en na de herinstallatie terug te plaatsen.

Ik weet niet meer juist welke bestandjes het zijn maar ik zal eens zoeken.

Als er ondertussen iemand anders is die het wel direct weet, be my guest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb het ingewikkelder gemaakt dan nodig was. Ik had de XPkey fout ingetikt.

Op de nieuwe xp installatie werkt de weergave van internetsites goed.

Ondertussen alle updates geïnstalleerd behalve taalpakket, alle drivers,Flash en Java en alles blijft goed werken. Momenteel erg weinig tijd. Ik laat terug een bericht als ik verder kan zoeken.

Dank voor uw reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.