Ga naar inhoud

Welke verbindingskabel ?

ropas

Aanbevolen berichten

Hallo,

Weet iemand welk type van verbindingskabel er nodig is om filmen opgenomen door

een Canon digital video camcorder MV300 te branden op een PC Windows 7?

Op de PC staat ook volgende software: HP PCI FireWire (IEEE-1394A) adapter card.

Beste dank,

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met uw afbeelding en met een foto van de aansluitingen op de PC nog naar een winkel geweest en die heeft de nodige kabel (FireWire) bezorgd. Een uiteinde stemt overeen met de foto. Het andere platte uiteinde (geen USB) stemt overeen met de software die op de PC geplaatst werd. Het branden gaat nu vlot. Alleen wordt de film van ongeveer één uur in verschillende stukjes met elk een afbeelding weergegeven op het scherm. Dit heeft wel weinig invloed op de weergave van de film.

Beste dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit de Canon Camcorder aan op de Windows 7.

Er verschijnt een venster "Digitaal Videoapparaat". Er is nu de keuze tussen: 1 Video vastleggen met MediaImport of 2 Video importeren met Windows Live Photo Gallery. Ik kies voor 2.

Er verschijnt nu een venster "Video importeren". Bovenaan dit venster staat: Naam. Hier tip ik een naam in. Er wordt hier de keuze gelaten tussen: 1 Gehele video importeren 2 Gedeelten van de video selecteren

voor importeren 3 De hele video op dvd branden. Ik kies voor 1 en ga naar volgende.

Er verschijnt nu het venster: "Video importeren". Hier staat op vermeld: Video terugspoelen Video opnemen Bestand opslaan.

Omdat de band al teruggespoeld is, begint automatisch het opnemen. Ik kan wel niet kiezen op welke plaats ik het gebrand wil hebben (een externe harde schijf). De film wordt automatisch gebrand op de PC onder

video's. Het branden zelf van een band duurt ongeveer 1uur voor 12 GB. Ik laat hem dan afspelen met VLC

media player. Het enige kleine nadeel is dat de film in tientallen stukken afgespeeld wordt. Rechts op

mijn beeldscherm zie ik van elk klein stukje film een kleine afbeelding.

Mijn beste dank,

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik gezien dat als het tweede deel "Video opnemen" van het venster "Video importeren" gedaan is, het derde deel begint. Er verschijnt nu een venster met weer  "Video importeren" met de melding: "Meerdere bestanden maken van geïmporteerde video". Bovenaan in dit venster staat een X voor het te sluiten en onderaan staat annuleren.

Hier ligt waarschijnlijk de oorzaak van de opdeling in verschillende bestanden van de film. Maar wanneer ik opteer voor annuleren verschijnt het volgende bericht: "Het videobestand wordt niet opgeslagen als het importeren van de video wordt geannuleerd voordat het voltooid is". Ik heb de keuze voor ja of nee. Ik koos voor nee omdat anders het importeren waarschijnlijk niet door gaat.

Ropas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.