Ga naar inhoud

Connectie verdwijnt


RedBullet

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Een klein probleem, maar ergerlijk. :)

 

We hebben een telenet modem staan, waaraan een router geplaatst is van het merk D-link. Ik vermoed dat de router al een 7 à 8 jaar oud is ongeveer.

 

Nu is het probleem, vanaf het moment dat we windows 10 hebben geïnstalleerd, deze router regelmatig zijn connectie lijkt te verliezen met de telenet modem.  

 

De website, waar je op dat moment zit, blijft perfect werken. Je kan al de foto's openen, bestanden downloaden, tekst toevoegen ... Zoals het zou werken bij een perfect werkende internet verbinding.

 

Vanaf het moment dat je dan een andere website wil openen, valt het pas op dat je geen internet hebt.

 

Wat ik dan moet doen is de stroomtoevoer van de router voor een paar seconden uittrekken en opnieuw insteken. Eenmaal hij terug is opgestart is er opnieuw internet. Dit gebeurt 1 tot 2 keer per dag, soms een 10 of meer keer per dag.

 

Iemand die weet wat dit eventueel zou kunnen zijn ?

 

Groeten,

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens hoeveel andere draadloze netwerken er in de buurt zijn op op welk kanaal ze uitzenden. Wanneer iedereen de fabrieksinstelling gebruikt, heb je kans dat er velen op het zelfde kanaal uitzenden en dit probleem ook kunnen veroorzaken. Simpel van kanaal veranderen kan dan vaak heel veel schelen. Indien je een android telefoon of tablet hebt, is de ap Wifi Analyzer een heel handig tooltje hiervoor.

Ik lees ook dat je router inmiddels al zo'n zeven tot acht jaar oud is. Misschien het overwegen waard om eens een nieuwe er aan te hangen. De nieuwe hebben vaak meer snelheid en minder last van dit soort problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten inderdaad wel een paar toestellen op deze router.

 

2 x tablets

1 x laptop

1 x draadloze printer

1 x desktop, maar die is rechtstreeks aangesloten op de router.

 

Zij vallen allemaal gelijktijdig uit.

 

Zal inderdaad eens kijken hoeveel draadloze netwerken er in de buurt zijn met dat programma en kijken op welk kanaal ze uitzenden.

 

Kan inderdaad toeval zijn, dat van Win10, alleen hebben we dat vanaf dag 1 van installatie van win10 dit probleem.

 

Het overwegen van een nieuwe router is inderdaad ook het proberen waard, je weet nooit dat er ergens een contactje stillaan de geest aan het geven is. Het is nu ook niet dat die het grote geld kosten.

 

Bedankt al voor de hulp

 

Groeten,

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kán ook nog zo zijn dat de modem het laat afweten, en door de herstart van de router net het tikkie meekrijgt om het weer te doen, maar dat lijkt wel erg theoretisch.

een router valt niet uit omdat er veel/weinig gebruikers op hetzelfde kanaal zijn, dus zou ik zeggen niet moeilijk experimenteren, maar meteen een routertje anno 2016 aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 heeft totaal niks te maken met verbinding of router of modem of wat dan ook.

Er is géén Windows geïnstalleerd op de modem of router.

Maar een router van 7 jaar is echt stokoud in deze tijden dat alsmaar sneller en sneller werkt.

Koopt een AC router en dan ben je met de tijd mee.

 

Maar test wel eerst de modem zelf van Telenet door met de laptop en netwerkkabel op internet te gaan.

Doch als je nog een oude versie en dus geen wifi hebt op Telenet modem dan kan het zijn dat het versleten is.

 

Zelf heb ik zowat 6 modem moeten laten vervangen door Telenet op zowat 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.