Ga naar inhoud

LaCie wordt nog wel herkend, maar er is geen inhoud te zien


Maddy9vE

Aanbevolen berichten

Nee, het lukt voor geen meter. Wat heb ik gedaan:

- Ubuntu Live op USB-stick gezet met het hulpprogramma om er een bootable stick van te maken

- geprobeerd te laten booten, optie voor demo-versie aangevinkt

- het wilde niet booten, niet met harde start van laptop met stick erin en ook niet vanaf de USB met het .exe programma. Dat laatste liet wel de optie zien om te helpen met booten.

- eerst de inhoud van de laptop veilig gesteld op een derde externe HD

- vanaf de USB gekozen voor de demo-versie, en in het .exe programma de optie om te helpen met booten gebruikt

- het boot proces begon, maar werd vrijwel direct afgebroken

- op de ESC toets kwam geen reactie, op het ingeven van 'help' kwamen commando's te voorschijn, waaronder 'exit'

- echter op 'exit' kwam geen reactie

- ik maakte een foto van het scherm, zie bijlage

- ook nog even 'getopts' geprobeerd, dat gaf veel computertaal, daar kon ik niets mee

- USB eruit getrokken en laptop met de knop uitgezet

- opnieuw gestart, gaf keuze in Windows en Ubuntu, voor Windows gekozen zodat ik dit bericht kon versturen

 

Graag advies hoe verder te gaan?

post-35576-0-85860400-1455443780_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat je allemaal precies hebt uitgevoerd valt achteraf moeilijk te reconstrueren, maar dat een en ander niet verlopen is zoals gepland is nu wel heel duidelijk ... ofwel was er wat mis met de download van Ubuntu, ofwel werd er gekozen voor het installeren van Ubuntu i.p.v. het uitproberen.

 

- opnieuw gestart, gaf keuze in Windows en Ubuntu, voor Windows gekozen zodat ik dit bericht kon versturen

 

Bedoel je hiermee een scherm zoals dit:

 

Ubuntu_11_wubu_boot_menu.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stond opgenomen in de lijst met programma's, vanwaaruit het eenvoudig was te verwijderen (uninstall).

Deze laptop is indertijd afgeleverd zonder partities.

 

Ubuntu wilde vanaf de USB-stick op een andere laptop evenmin booten. De stick is gescand en in orde bevonden. Mogelijk is de download van Ubuntu niet goed gegaan, dat kan ik nog opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maddy denk ineens aan iets,als ik topic doorlees.

 

het wilde niet booten, niet met harde start van laptop met stick erin en ook niet vanaf de USB met het .exe programma. Dat laatste liet wel de optie zien om te helpen met booten.

en in het .exe programma de optie om te helpen met booten gebruikt

Hoe ga je te werk?

Normale wijze is,schakel je laptop uit>dan plug je USB in laptop>bij opstarten tokkel je op één van de F toetsen(of DEL) om in BIOS te geraken>daar boot volgorde veranderen!!!Heb je één UEFI Bios moet je nog secure boot uitschakelen en soms nog meer...

Doe je het zo?

Want lees dat je de exe kon aan klikken,kan normaal niet!En werkt ook niet,heb je ondervonden.

Natuurlijk als je Windows doorstart,kun je de map van Ubuntu open maken op je USB stick,maar kun je geen Live draaien.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Ubuntu ben ik inmiddels verder gekomen, met LaCie nog niet. Ik heb een werkende Ubuntu USB die wil booten op de Dell laptop (van origine met Windows7) door F12 lang ingedrukt te houden (@fcbbrugge: thanks). Echter LaCie werd niet meer gezien door die laptop.

 

Overgeschakeld naar een Lenovo (van origine Windows8) die LaCie eerst wel zag (blauwe lampje brandde), maar niet kon herkennen. Nu ziet hij hem niet meer, niet in Windows mode en niet in Ubuntu mode. Kan het zijn dat als een laptop een stick (hier: LaCie) eenmaal niet ziet, dat de laptop een volgende keer geen moeite meer doet om de stick te herkennen?

 

Nog suggesties om verder te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nog suggesties om verder te gaan?

Als Ubuntu de Lacie niet erkent,vrees ik het ergste!!!

 

Normaal gezien als je Ubuntu Live op gestart is,dan je Lacie aan koppelen,effe wachten(live is trager)moet één icoontje verschijnen in je balk links.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel "geluk" hebt en je Lacie een losse interface voor de HDD bevat en niet je hd, maar alleen de interface van de Lacie defect is, dan kun je eenvoudigweg die HDD uit de casing halen en van een nieuwe casing voorzien, dan wel de HDD in bv. een andere computer uitlezen, dan wel een speciale kabel aanschaffen om de drive op aan te sluiten (renkforce USB 3.0 Converter € 25 bij Conrad)
Zelf kan ik uit het gedrag geen conclusie trekken of je dat geluk wel of niet hebt, maar je kunt het proberen.
Zo open je je casing:
http://dieseltekk.blogspot.nl/2009/02/how-to-take-apart-lacie-little-disk.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.