Ga naar inhoud

zwart scherm na herinstallatie

Gast geronimo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn oude XP-computer opnieuw geinstalleerd, maar nu blijft hij bij het opstarten een paar minuten op een zwart scherm hangen. Ik hoopte dus een snellere PC te krijgen, maar het opstarten duurt hierdoor vrij lang.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

De BIOS loopt gewoon door. Ik krijg een zwart scherm met windows xp erop en vervolgens een leeg zwart scherm. Na verloop van tijd zie je de muisaanwijzer en na weer enige tijd verschijnt het blauwe windows scherm en wordt de rest opgestart.

Ik heb de schijf eerst gedepartitioneerd en daarna geformatteerd.

Ik heb al wat hardware problemen opgelost en nu start hij al heel wat sneller. Ik krijg nog steeds even een zwart scher, maar dit is maar kort.

Alleen ziet het netwerk de andere computers niet meer. Verder lijkt het wel weer goed te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeker al een oud computertje met een harde schijf met geen te grote capaciteit, en ook niet te veel RAM geheugen.Kun je verder nog heel wat met doen hoor, maar een game pc zal je er zeker niet moeten van verwachten. Wat de andere computers in het netwerk betreft, softwarematig terug installeren zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er een hdd van 80 gb en 2gb ram in zitten. Ik gebruik hem niet om te gamen, maar wil er wel het net mee op. Dat geeft nu ook problemen, krijg code 80072745 als ik live messenger wil starten, hij heeft problemen met de keypoorten, maar dat zegt me niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels windows firewall uitgeschakeld en de BullGuard firewall ingeschakeld en nu doet hij het weer wel. Ook het netwerk doet het nu weer.

Ik snap hier niets van want in het verleden moest ik het andersom doen en op mijn Vista PC hield juist BullGuard mijn netwerk tegen.

Is er iemand die dit snapt? Ik niet namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik allemaal al gelezen, maar werkte niet. Aan de router ligt het ook niet, want mijn andere PC's werkten wel. Alleen het uitschakelen van de windows firewall werkte. En dat is wat ik niet snap, want messenger is van windows zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.