Ga naar inhoud

backup software vr android smartphone naar NAS

uytemaf

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Ik weet niet of ik mijn vraag onder juiste topic heb geplaatst?

Ik heb onlangs een NAS Synology DS215j aangekocht. Ik heb een smartphone Android. 

Synology is voorzien van Cloud Station, maar blijkbaar zit daar een enorme fout is waarbij bestanden zogezegd naar NAS gekopieerd zijn terwijl dit in werkelijk niet zo is. Daarom ben ik op zoek naar een software om intern geheugen en microSD kaart systematisch te kopieren/synchroniseren naar de NAS.

Liefst met een functie waarbij ALLE bestanden van Android nr NAS worden gekopieerd. Wanneer ik bestanden verwijder op de Android mogen deze NIET verwijderd worden van de NAS. Ik heb dit nodig omdat ik veel foto's trek waardoor mijn intern geheugen vol geraakt.

Daarom dat de ALLE foto's op de NAS moeten komen en ik op mijn smartphone  foto's kan verwijderen om voldoende plaats te hebben om nieuwe foto's te trekken.

Ik heb al FX explorer en ES explorer getest, maar deze gebruiken de functie van enkel kopieren, deze kopieert steeds alles, terwijl hij na eerste volledig sync, enkel gewijzigde bestanden zou moeten kopieren nr de NAS.

BT sync heb ik ook getest, maar alles werkt daar via internet terwijl ik binnen mijn eigen WLAN lokaal wil syncen.

Wie weet met welke app ik dit best kan bewerkstelligen?

En het moet met een Android app want anders kan je intern geheugen niet syncen. Intern geheugen is namelijk niet te benaderen via een LAN of WLAN. Of weet iemand een andere workaround?

Hope you can help me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb schrik om te rooten?! Kan je 100% veilig rooten?

Lees hier wat info over rooten!

Er zijn ook toestellen die niet te rooten zijn,had zo één tablet van de Chineese oorsprong!

Bezin zeker voor je aan zo iets begint,als je er geen ervaring mee hebt!!!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt!

Ik heb helium geïnstalleerd. Dan bekijk ik morgen de mogelijkheden. In de beschrijving stond wel niets over nas. Ik laat iets weten

Ik kan mijn NAS niet benaderen via smartphone. Dus kan ik ook geen bestanden naar mijn NAS laten wegschrijven.

Nog andere mogelijkheden?

Ik ga het anders benaderen. Als ik via bijv. Airdroid mijn smartphone kan benaderen via een PC/Mac. Vervolgens met FreeFileSync laten syncen... Ik weet wel niet of FreeFileSync de smartphone als een map ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

k ga het anders benaderen. Als ik via bijv. Airdroid mijn smartphone kan benaderen via een PC/Mac. Vervolgens met FreeFileSync laten syncen... Ik weet wel niet of FreeFileSync de smartphone als een map ziet?

Bedoel je één MAC pc???indien ja..stel je vraag dan eens in het Mac onderdeel,denk dat medewerker Iscape je misschien wel eens zou kunnen helpen.

Ken totaal niks van Mac en Nas.Gaf je maar info over rooten ;)

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je één MAC pc???indien ja..stel je vraag dan eens in het Mac onderdeel,denk dat medewerker Iscape je misschien wel eens zou kunnen helpen.

Ken totaal niks van Mac en Nas.Gaf je maar info over rooten ;)

Mvg

Ik bedoelde PC of Mac (ik heb beiden).

Probleem is dat als je een smartphone aansluit op PC (en liever via Wifi) dat die enkel als mediadevice zichtbaar is. Je kan deze dan niet gebruiken om te sync omdat die niet als een schijf zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste synchronisatiesoftware werkt in twee richtingen, verwijder je of voeg je toe op 1 plaats gebeurt dit ook op de andere plaats. Daarom is het ook sync software.

Allway Sync kan ook in 1 richting bestanden verplaatsen maar weet niet of een geheugenkaartje uit smartphone als schijf gezien wordt.

Wanneer ik bestanden verwijder op de Android mogen deze NIET verwijderd worden van de NAS. Ik heb dit nodig omdat ik veel foto's trek waardoor mijn intern geheugen vol geraakt.

Daarom dat de ALLE foto's op de NAS moeten komen en ik op mijn smartphone  foto's kan verwijderen om voldoende plaats te hebben om nieuwe foto's te trekken.

Als ik bovenstaande lees lijkt het me nog het meest simpel dat je gewoon via kabel de smartphone aansluit op je computer, de foto's overzetten op Pc en dan wissen op je smartphone om plaats te maken.

Of je verstuurd de foto's vanaf je smartphone naar je computer en verwijder ze dan op je smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.