Ga naar inhoud

backup software vr android smartphone naar NAS

uytemaf

Aanbevolen berichten

De meeste synchronisatiesoftware werkt in twee richtingen, verwijder je of voeg je toe op 1 plaats gebeurt dit ook op de andere plaats. Daarom is het ook sync software.

Allway Sync kan ook in 1 richting bestanden verplaatsen maar weet niet of een geheugenkaartje uit smartphone als schijf gezien wordt.

Als ik bovenstaande lees lijkt het me nog het meest simpel dat je gewoon via kabel de smartphone aansluit op je computer, de foto's overzetten op Pc en dan wissen op je smartphone om plaats te maken.

Of je verstuurd de foto's vanaf je smartphone naar je computer en verwijder ze dan op je smartphone.

Over Allsync. Gratis versie heeft beperkingen. Pro is 25$ ophoesten, zonder deze te kunnen trailen.

Via kabel wil ik net vermijden, en bestanden slepen werkt niet goed. Zeker wanneer foutmelding komt.

Bedoeling is het net te automatiseren. Smartphone via wifi, effe klikken en laten sync of backupen naar NAS. Belangrijk om niet telkens alle bestanden te moeten kopieren, enkel degene die gewijzigd zijn.

Ik heb nu het volgende al klaar gekregen:

1. smartphone is zichtbaar als netwerkmap in de windows tree, ik kan hier bladeren door de bestanden, net zoals bij het aansluiten van smartphone met kabel.

2. Dit heb ik gedaan via ES Explorer en vervolgens remote center ingeschakeld.

Je krijgt dan een FTP-adres, die je dan als netwerklocatie toevoegt in Windows.

3. vervolgens heb ik via FreeFileSync geprobeerd een sync task op te zetten MAAR.... Freefilesync kan geen FTP benaderen. Enkel SFTP. Dus mijn bron-folder (smartphone via netwerkmap) is niet zichtbaar in Freefilesync.

aangepast door uytemaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.