Ga naar inhoud

Zoekfunctie meerdere werkbladen

RickVersluis

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik ben bezig met een prijslijst voor onze klanten, gezien het feit dat we bijna 3000 producten op voorraad hebben, wil ik een zoekfunctie er in bouwen voor onze klanten.

Ik heb in de bijlage de basis van onze Excel werkmap geplaatst.

Wat zijn mijn wensen:

Als ze in het gele vlak (bij artikelnaam) GeoAlivo invoeren, er dan in het groene vlak alle artikelen (met alle andere tekst die in die rij staan) die GeoAlivo in hun naam hebben verschijnen. Ik dacht zelf aan een macro die achter de knop "zoeken" zit.

Ik heb zelf al heel veel gezocht naar VBA codes maar kan niet de juiste vinden, vandaar dat ik mijn vraag hier post. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Alvast bedankt!

Groet Rick

Testzoekfunctie.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al heel veel gezocht naar VBA codes maar kan niet de juiste vinden, ...

Dat kan ik moeilijk geloven. Als ik met enkele woorden daaromtrent een zoekopdracht invoer, dan vliegen binnen 2 seconden de topics die daarover gaan, me als het ware rond de oren; en nog zonder vba ook. En verder: een forum is vooral bedoeld voor hulpverlening als je met je eigen oplossing vast komt te zitten. Het wordt door hulpverleners over het algemeen niet zo gewaardeerd als je zelf nog helemaal niets hebt gedaan.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik moeilijk geloven. Als ik met enkele woorden daaromtrent een zoekopdracht invoer, dan vliegen binnen 2 seconden de topics die daarover gaan, me als het ware rond de oren; en nog zonder vba ook. En verder: een forum is vooral bedoeld voor hulpverlening als je met je eigen oplossing vast komt te zitten. Het wordt door hulpverleners over het algemeen niet zo gewaardeerd als je zelf nog helemaal niets hebt gedaan.

Beste Alpha,

Er zijn genoeg stukken over te vinden, niet alleen op dit forum. Helaas voldoen ze niet aan mijn wensen vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Ik hoop in ieder geval dat iemand mij kan helpen.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.