Ga naar inhoud

Probleem met 2 routers binnen 1 huis / 1 netwerk met MyCloud HD etc?

tbeer

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb me al kapot gezocht hierop maar nog geen echte oplossing gevonden.

Ik heb hier thuis Proximus, maar probleem is dat die Proximus router/bbox niet ver genoeg reikt qua wifi bereik tot boven .. Dus ik heb boven een 2de router geplaatst, namelijk een Netgear R7000 ( http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-routers/R7000.aspx ). Die heb ik boven in de slaapkamer geplaatst omdat daar ook een tv staat en een 2de decoder van Proximus. (In iedere kamer zit een RJ45 aansluiting dus dat is geen probleem). Alles werkt perfect qua internet etc MAAR ik heb beneden op de Proximus router een MyCloud hardeschijf aangesloten en die werkt perfect beneden op pc en tv etc om te streamen, maar boven vind mijn tv die MyCloud niet?

Nu heb ik van mijn R7000 de SSID al gewijzigd naar exact dezelfde naam van de Proximus router alsook het paswoord, zowel voor de 2.4GHZ en 5GHz signalen .. Maar boven vind ik die MyCloud hardeschijf niet? Wat zou ik nog meer moeten instellen etc om dit werken te krijgen?

Hopelijk weet er iemand een oplossing hiervoor, want ik had graag boven ook aan die MyCloud gekunnen om te streamen etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tweede router toevoegd dan is die van Proximus de actieve en de nieuwe de secondaire.

Best is om de nieuwe als Access-point instellen.

Wordt bij netgear als AP genoemd.

Klik op geavanceerd / geavanceerde instelling / Draadloos AP en vink boven aan als Access-point

Onderaan zo ingeven:

Vast IP-adres gebruiken (niet aanbevolen)
     IP-adres  . . .192.168.0.122 --> in uw browser ingeven om naar de router te gaan
     IP-subnetmasker  . . .255.255.255.0
     IP-adres gateway  . . .192.168.0.1
     Primaire DNS  . . .192.130.131.3
     Secundaire DNS  . . .192.130.130.131

Klik dan op toepassing

Nota: als je SSID hetzelfde wilt geven als Proximus dan kan dat maar je moet ook dezelfde paswoord ingeven.

Opgelet: 2.4 en 5.0 zijn 2 verschillende signalen.

Zelf gebruik ik 5.0 als standaard en voor gsm enz. 2.4

Kabels proximus naar netgear in gele poort achteraan van netgear.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk net nog een ander probleem op en ik vrees dat dit de 'dader' is ..

Dit is eigenlijk zo gedaan door de technieker van Proximus destijds ..

In de slaapkamer gaat de netwerkkabel uit de muur eerst naar een switch .. vanwaaruit 3 netwerkkabels vertrekken, ene naar BluRayspeler (en daarop vind ik WEL mijn MyCloud), ene naar de decoder van Proximus en dan ene naar de Netgear R7000. Maar uiteraard zend een switch geen wifi signaal uit en dus vind ik die MyCloud niet via wifi op smartphone en laptop boven .. Dit vermoedelijk omdat die switch nog voor die draadloze router R7000 zit ...

Nu heb ik dit switch er net even vantussen gehaald en die netwerkkabel uit de muur in de gele aansluiting op de R7000 gestoken en vervolgens al die netwerkkabels in die R7000 maar dan krijgt mijn Proximus decoder geen signaal meer? En dan vind mijn BLuRay speler ook niet meer die MyCloud??

Dus tzou eigenlijk zonder die switch moeten en dan zou alles wel moeten lukken, maar als ik die ervantussen haal, dan werkt mijn decoder niet meer? Wat zou daar de oorzaak van zijn?

Dus wat ik wil: die switch ervantussen, de R7000 rechtstreeks op de netwerkfiche in de slaapkamer, daarop alle toestellen: decoder / blurayspeler en die blurayspeler moet dan ook die MyCloud vinden (zoals wel lukt rechtstreeks op die switch) en dan uiteraard ook op de MyCloud kunnen via WiFi, maar dit zal ook wel werken als het werkt op de blurayspeler bekabeld..

Tis een heel gedoe maar kwil eruit komen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Switch maak niks uit op wat ik in bericht vermelde.

Doch ik had in bericht ingesteld voor Telenet 192.168.0.1

Ik weet niet wat bij Proximus is maar het kan zijn dat het 192.168.1.1 is en dan moet je 192.168.0 vervangen door 192.168.1

En dns door 195.238.2.21 en 195.238.2.22

Dus

IP-adres  . . .192.168.1.122 --> in uw browser ingeven om naar de router te gaan
     IP-subnetmasker  . . .255.255.255.0
     IP-adres gateway  . . .192.168.1.1
     Primaire DNS  . . .195.238.2.21
     Secundaire DNS  . . .195.238.2.22
Klik dan op toepassing

Gewoon netgear aansluiten op switch

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan je wifi naar netgear als met kabel.

Nu kan je als je nog iets wilt toevoegen bijvoorbeeld Ip camera of nog reperator zodat je op andere plaatsen in huis dezelfde wifi hebt.

Die reperator heb ik ook en is verbonden met netgear en is heel betrouwbaar.

Wel router herstarten is ook reperator herstarten.

Opgelet: als je poe IP camera of andere poe toestellen wilt aansluiten hebt je wel een speciale switch of router met poe poorten (niet poe stroom voor de router zelf want dat is anders)

POE = stroom over netwerkkabel die je gebruikt doch je kan ook gewone netwerktoestellen aansluiten op POE

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.