Ga naar inhoud

Ping/Latency schiet omhoog

CRoelofs

Aanbevolen berichten

Hallo PC-Helpforum,

Mijn naam is Cyriel, ben 18 jaar en hou er soms van om een multiplayer spel te spelen op mijn PC die verbonden is met een internetkabel. Deze spellen kan ik echter niet goed spelen wanneer mijn ping rond de 300-500 ligt.. 

Al heel lang heb ik last van dit probleem en probeer het nu eens via deze site op te lossen. ik ben erachter gekomen dat wanneer de PC van mijn vader (die beneden werkt op zijn kantoor) aan gaat mijn Ping naar tussen de 300-500 schiet. wanneer ik echter de pc weer uit zet daalt dit getal weer terug naar 30. zoals het hoort!

Op de PC van mijn pa heb ik al eens rond gekeken en kan hierop niks vinden wat veel internet neemt. Zo heb ik alle programma's al eens gesloten en op de achtergrond gekeken wat er aan stond. Ook hier kon ik niks vinden?

Wanneer mijn moeder de PC aan zet, of er bijvoorbeeld Netflix wordt gekeken gebeurd er echter niks met mijn ping.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat dit probleem zou kunnen weerhelpen en dat ik en de rest van mijn familie hier geen last meer van hebben! 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een tekening maken met al uw verbinding zoals router,  pc / laptop enz.

Wie is uw provider?

Natuurlijk,

- De externe kabel (vanuit de straat) gaat naar de KPN alles in 1 router die in de meterkast op begane grond staat. 

- Vanuit de KPN box gaat er een kabel naar de Switch die in de kelder hangt. vanuit deze switch gaan er 8 internet kabels naar de begane grond, deze zijn verbonden met bijvoorbeeld de wifi router en een aantal PC's zoals die van mijzelf.

Mijn vader geeft aan te denken dat de PC in de kelder (die het probleem veroorzaakt) rechtstreeks in de KPN router zit boven. dus niet niet in de switch. Dat dit misschien problemen kan veroorzaken?

Verder heb ik zelf geen verstand van switches en routers, en of dit een probleem kan veroorzaken wanneer 1 computer rechtstreeks in de KPN router zit.

Ik hoop dat deze informatie duidelijk is, zo niet reageer even en ik leg het uit!

m.v.g Cyriel

aangepast door CRoelofs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou meteen de switch veranderen in een nieuwe model dat veel sneller is.

Als switch zou ik deze toestel aanraden.

Gewoon de netwerkkabel op aansluiten en je hoeft niks in te stellen.

Ik zie nu dat uw router ook niet snel is en dat is wel nadelig voor uw internet want dat heeft het ook geen zin om een snelle switch te nemen.

Kan je geen sneller router aanvragen bij KNP want in Nederland spreken ze toch van hoge snelheid internet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.