Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal!

Ik heb een probleem met het downloaden van programma's. Elke keer als ik iets download en ik het wil installeren krijg ik een schermpje met daarop c:\windows\system32\wbemcomn.dll is niet geschikt voor windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.

Ik heb online gegoogled en kwam toen uit op een programma dat kon helpen maar helaas ook die kon ik niet installeren. Ik ben ten einde raad. Heeft iemand hier een beetje verstand van?

Groetjes,

Yous

PS: ben helaas geen computer wonder dus alle tips zijn welkom

PSPS: hoop dat ik mijn vraag onder het goede kopje heb geplaatst

Geplaatst: (aangepast)

Hoi Yousje,

Om welk OS gaat het precies en is het een 32 of 64bits versie?

Hey Dasle,

Het gaat over windows 7 home premium en het is een 32 bit versie

aangepast door Yousje

Je kan alvast het volgende eens proberen:

Ga naar start en typ in het zoekvenster cmd

Klik met de rechtermuistoets op cmd.exe (bovenaan) en selecteer als administrator uitvoeren 

In het zwarte venster dat verschijnt typ je sfc /scannow (let op de spatie na sfc !) en bevestig met enter.

Windows gaat nu de systeembestanden controleren, dit kan een tijdje duren.

Post eens het resultaat.

Mvg.

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

Je kan alvast het volgende eens proberen:

Ga naar start en typ in het zoekvenster cmd

Klik met de rechtermuistoets op cmd.exe (bovenaan) en selecteer als administrator uitvoeren 

In het zwarte venster dat verschijnt typ je sfc /scannow (let op de spatie na sfc !) en bevestig met enter.

Windows gaat nu de systeembestanden controleren, dit kan een tijdje duren.

Post eens het resultaat.

Mvg.

Hallo Nokiaprox,

Nadat de scan was voltooid stond er : Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.

De details zijn opgenomen in c:\windows\logs\cbs\cbs.log

Maar als ik naar die map ga en klik op cbs.log dan krijg ik een tekstje te zien met toegang geweigerd

Geplaatst:

Het is normaal dat de toegang geweigerd wordt tot CBS.log. Maar daar is een mouw aan te passen.

Het bestand CBS.log niet proberen te openen, maar erop klikken met de rechter muisknop. In het contextmenu kies je dan Kopiëren.

Ga daarna naar je bureaublad. Klik met de rechter muisknop op een lege plaats op het bureaublad en kies dan Plakken.

Je krijgt niet direct toegang, maar moet eerst toestemming verlenen:

56bdea7b8bbfd-2016-02-12_15_18_47-Geen_t

Klik in dat venster op Doorgaan.

Het bestand CBS.log staat nu op je bureaublad en kan daar wel geopend worden met Kladblok.

Verder heb ik hier geen verstand van, maar je kunt nu eventueel dat logbestand als bijlage plaatsen, wanneer iemand je daarom vraagt.

Het is me gelukt om het cbs.log bestand te kopieren en te lezen. Alleen het lukt me niet op dat hele bestandje op dit forum te plaatsen. Er staat steeds dat het niet lukt. Moet ik heel de tekst kopieren en plakken?

aangepast door Yousje
Geplaatst:

Het bestand is waarschijnlijk te groot om als bijlage op het forum te plaatsen.

Open het bestand met kladblok en zoek via het menu "bewerken | zoeken" naar alle regels met de tekst cannot repair .

Verwijder al de rest uit het log-bestand, sla het op en plaats het resultaat dan bij je volgende post.

Geplaatst:

Het bestand is waarschijnlijk te groot om als bijlage op het forum te plaatsen.

Open het bestand met kladblok en zoek via het menu "bewerken | zoeken" naar alle regels met de tekst cannot repair .

Verwijder al de rest uit het log-bestand, sla het op en plaats het resultaat dan bij je volgende post.

Oh vandaar!

Ik heb 2x cannot repair gevonden, hierbij de gevonden zinnen.

cannot repair 2x.txt

Geplaatst:

Het bestand wbemcomn.dll is inderdaad beschadigd.

Kan je het systeem terugzetten naar een datum waar het probleem zich nog niet voordeed:

Typ in het zoekvak : systeemherstel en klik op Deze computer naar een eerdere toestand herstellen
In het volgende venster : Systeemherstel starten en volg de instructies.
Indien er meerdere herstelpunten zijn kies je in eerste instantie de recentste datum.

Let op : alle wijzigingen en geïnstalleerde programma's, updates, ...  die na die datum gedaan werden gaan verloren, je persoonlijke gegevens blijven behouden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.