Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben gewend om regelmatig een herstelpunt aan te maken. Zeker als ik van plan ben om nieuwe software te proberen. Nu heb ik gemerkt dat een herstelpunt bij windows 10 eigenlijk helemaal niet zo werkt. De nieuw geïnstalleerde software staat er nog gewoon. Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat kan wijzigen? Vast bedankt. Gerda

Geplaatst:

De nieuw geïnstalleerde software staat er nog gewoon

Bedoeld je in dit geval in configuratiescherm / programma en onderdelen?

Want het kan zijn dat sommige software gewoon wordt uitgepakt zonder te installeren.

Geplaatst:

Nee, het gaat om geïnstalleerde software. Ik kan natuurlijk alles weer deïnstalleren en met IOBIT gaat het ook gewoon goed, maar ik weet nooit wat er dan nog meer meekomt en wat ik dan niet zie. Ik wilde ook proberen om met RSTRUI vanuit de DOS-prompt te proberen om op een andere manier een herstelpunt te vinden. Maar ik kan ook de DOS-prompt niet vinden. Meestal kan ik dan met F8 wel naar de veilige modus en vandaar naar de DOS-promt maar ook dat werkte niet meer met windows 10. Ben ik de enige met dit soort problemen? Gerda

Geplaatst:

Vanaf Windows 8.1 kan je niet meer standaard met F8 naar veilig modus.

Je kan in geval van nood een dvd gebruiken en bij opstart op ESC klikken om de DVD te kunnen selecteren.

Doch je kan wel in de toekomst zorgen dat je wel bij opstart met F8 in veilig modus kan en dat kan je lezen op deze pagina

Geplaatst:

Ik vind de probleemstelling niet zo duidelijk en ik heb de indruk dat anderen er ook problemen mee hebben.

Heb je al eens met de rechter muisknop op het Start-icoon geklikt? Kijk eens welke mogelijkheden dat je dan hebt.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat je systeemherstel niet te pas en te onpas moet gebruiken om een recente software installatie ongedaan te maken. Op den duur werkt systeemherstel helemaal niet meer of niet meer zoals het hoort.

Met externe uninstallers moet je ook voorzichtig zijn hoor. Meer dan eens wordt het kind met het badwater weggegooid. Een zeldzame keer maak ik al eens gebruik van Revo Uninstaller maar dan zal ik toch nog alle items zelf controleren alvorens ik ze laat verwijderen.

Geplaatst:

Ja, misschien heb je wel gelijk. Moet ik niet te pas en te onpas software installeren. Het ging me in dit geval om een geïnstalleerd pakket van Word Perfect. Ik wilde een nieuwe installatie ongedaan maken. Het bleek later dat er alleen maar snelkoppelingen naar een http:// adres stonden. Maar het zag er uit als een geïnstalleerd programma. Ik vond het vreemd dat ik rustig twee versies van Word Perfect naast elkaar kon hebben. Dat kan dus wel. Gelukkig maar want Corel Central (een database programma) zit niet standaard in het Office pakket van Corel. Dat draait dus nog onder een oudere versie. Voorlopig werkt alles weer. Veilige modus ga ik nog regelen. Maar in elk geval bedankt. Ik werk naast Word ook nog steeds met Word Perfect omdat ik nog steeds bepaalde bestanden moet bewerken en converteren vanuit Word Perfect 5.1 onder Dos. Dat gaat natuurlijk niet met de Dos-prompt maar ik draai dat vanaf een USB stick. Gerda

Geplaatst:

in vrijwel elke w10 die ik tegenkom staat systeemherstel standaard niet aan.....

aanzetten via configuratiescherm/systeem/in linkerkolom systeembeveiliging.

en ik las ook iets over iobit: daar geldt maar één goede raad voor: grondig verwijderen!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.