Ga naar inhoud

Gebruikersbestanden pc plaats veranderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezer,

Laatst heb ik op mijn computer de locatie van "Documenten", "Afbeeldingen" en "Downloads" verplaats van mijn C schijf naar mijn F schijf.

Dit had ik gedaan omdat ik ruimte wou vrijmaken op mijn SSD schijf, oftewel mijn C schijf.

Met mijn domme kop kijk ik natuurlijk niet na de berichten die in het scherm komen te staan en klik gewoon op volgende, blijkbaar was het bericht dat je na het verplaatsen niet meer terug kon. Nu krijg ik dus alle bestanden die ik download, in afbeeldingen zet allemaal in de gewone F schijf, wat natuurlijk heel onoverzichtelijk is en ik niet fijn vind.

Afbeeldingen zijn bijgevoegd met uitleg. Neem gerust een kijkje.

post-30827-0-56835800-1455372061_thumb.j

post-30827-0-09613800-1455372058_thumb.j

post-30827-0-53906900-1455372054_thumb.j

Alvast bedankt voor uw hulp!

Groeten,

Max

Geplaatst:

Beste lezer,

Laatst heb ik op mijn computer de locatie van "Documenten", "Afbeeldingen" en "Downloads" verplaats van mijn C schijf naar mijn F schijf.

Dit had ik gedaan omdat ik ruimte wou vrijmaken op mijn SSD schijf, oftewel mijn C schijf.

Met mijn domme kop kijk ik natuurlijk niet na de berichten die in het scherm komen te staan en klik gewoon op volgende, blijkbaar was het bericht dat je na het verplaatsen niet meer terug kon. Nu krijg ik dus alle bestanden die ik download, in afbeeldingen zet allemaal in de gewone F schijf, wat natuurlijk heel onoverzichtelijk is en ik niet fijn vind.

Afbeeldingen zijn bijgevoegd met uitleg. Neem gerust een kijkje.

attachicon.gifIndeling mappen.jpg

attachicon.gifIndeling C.jpg

attachicon.gifIndeling gebruiker.jpg

Groeten,

Max

Sorry, ik was nog wat heel belangrijks vergeten :mellow: :

Is hier een oplossing voor? Hoe kan ik dit veranderen?

Groeten,

Max

Geplaatst:

Als ik die afbeeldingen zo bekijk heb je al wat zitten prutsen, je hebt rechtstreeks een partitie geselecteerd gehad denk ik... je moet altijd een map aanmaken.

Hoe je die persoonlijke mappen correct kan verplaatsen lees je hier.

Wat die downloads betreft.... in je browser kan je toch zelf nog kiezen en dus instellen waar ze terecht moeten komen.

Geplaatst:

Dankjewel voor het antwoord Clarkie.

Het klopt dat ik ben vergeten een map aan te maken, maar op de site lees ik hoe je de mappen kan verplaatsen etc. Dit wist ik echter al.

Als ik nu bijvoorbeeld de ene map verplaats met Ctrl-X en daarna in de map waarin ik bijv. documenten in wil plaatsen Ctrl-V doe, gaat hij de hele F schijf kopiëren en in die andere map stoppen.

Dit is natuurlijk niet wat ik wil, is er geen andere optie?

Groet,

Max

Geplaatst: (aangepast)

Heb je onderstaande uitgevoerd?

LET OP: Selecteer bij deze methode nooit een partitie! Is per ongeluk toch een partitie geselecteerd (in plaats van een map) dan is dat (in Windows 10) met enig gedoe te herstellen via een rechter muisklik op de betreffende partitie, optie Eigenschappen, tabblad Locatie.

aangepast door clarkie
Geplaatst: (aangepast)

Jazeker, alleen krijg ik een foutmelding!

Dit gebeurt bij elke map die ik tot nu toe heb gehad.

post-30827-0-02697300-1455456651.png

aangepast door Gast
Geplaatst:

Als je de quote uit bericht 5 goed gelezen hebt gaat het wel over rechter muisklik op de partitie zelf en niet op een map.

Dit heb ik allang gedaan. Ik kan niet de partitie selecteren en verplaatsen.. Dat is de F schijf.

Geplaatst:

Heb ooit gelezen dat het via een moeilijke ingreep in het register kan opgelost worden.... maar als er iets fout uitgevoerd wordt zit je helemaal in het sop.

Weet ook niet of de procedure in Windows 10 identiek zou zijn aan vorige Windows versies.

Of een herstelpunt terug zetten het probleem zou oplossen? Ben er bang voor. http://www.pc-helpforum.be/topic/59317-een-herstelpunt-terug-plaatsen-in-windows-10/

Heb je ooit een back- up gemaakt die je kan terug zetten?

Een nieuw gebruikersprofiel aanmaken is ook een optie.

Geplaatst:

Ik heb nooit een herstelpunt aangemaakt dus dit is geen optie, een nieuw gebruikersprofiel is denk ik de beste optie. Ik zal het probleren

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.